^Επιστροφή στην αρχή
Get Adobe Flash player

Ενημέρωση Γονέων

Αγαπητοί γονείς στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνεται η δυνατότητα τακτικής ενημέρωσης σας από το εκπαιδευτικό προσωπικό για το σχολικό έτος 2021 - 22. Πριν την επίσκεψή σας στο σχολείο καλό θα είναι να ενημερώνετε τηλεφωνικά για την πρόθεσή σας αυτή καθώς επίσης να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης για covid19.

Διαβάστε περισσότερα: Πρόγραμμα ενημέρωσης γονέων 2021 -22

Εργαστ. Δεξιοτήτων

Τελευταία Άρθρα

Τοποθεσία σχολείου

Διακρίσεις Σχολείου

Europ School Radio

Βιβλιοπροτάσεις

Ημερολόγιο Εορτολόγιο

 

 

Στατιστικά

Εμφανίσεις Άρθρων
2632781

Ανοίξαμε νέους διαύλους επικοινωνίας δημιουργώντας το "μπλογκάκι" του σχολείου μας. Αξίζει να το επισκέφθεστε. 

Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να μεταβείτε στην νέα ιστοσελίδα του σχολείου.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

4ο εργαστήριο δεξιοτήτων Γ τάξης "Εργασία και χαρά"

Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία,  Γνωριμία με επαγγέλματα – Εργασία και χαρά

Ξεκινήσαμε το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τη συζήτηση για το τι σημαίνει επάγγελμα και τι αξία έχει στη ζωή κάθε ανθρώπου.  Συζητήσαμε για το επάγγελμα των γονιών μας, τα χαρακτηριστικά του και τις δυσκολίες του. Κατά την επίσκεψή μας στη Δασκαλόπετρα, κάναμε περίπατο στο λιμανάκι και συναντήσαμε ένα ψαρά της περιοχής. Μας μίλησε για το επάγγελμά του, τις δυσκολίες που έχει αλλά και την ευχαρίστηση που του δίνει  Μέσα από την ενότητα της Γλώσσας «του κόσμου το ψωμί», συζητήσαμε για το επάγγελμα του αρτοποιού. Φτιάξαμε στο σχολείο το δικό μας ψωμί. Επισκεφτήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου, όπου ενημερωθήκαμε για το επάγγελμα του πυροσβέστη. Τέλος καταγράψαμε και ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που επιθυμούμε να ακολουθήσουμε όταν μεγαλώσουμε. Δεν καταφέραμε να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο «αντικείμενο», μέσα στον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας. 

3ο εργαστήριο δεξιοτήτων της Β’ τάξης. Εθελοντισμός

Το θέμα του εθελοντισμού είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων της Β’ τάξης. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συζήτησαν και κατέγραψαν τις ιδέες τους και τις προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με την προσφορά βοήθειας τόσο σε συνανθρώπους μας όσο και στο φυσικό μας περιβάλλον. Επίσης, αναζήτησαν πληροφορίες στις ιστοσελίδες εθελοντικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στη Χίο και αλλού. Μέσα από τις συζητήσεις στην τάξη αναδείχθηκε και το ζωηρό ενδιαφέρον των παιδιών για το επίκαιρο θέμα του πολέμου. Εκφράστηκαν οι προβληματισμοί, οι φόβοι και οι αγωνίες τους. Αλλά παράλληλα φανερώθηκε και η διάθεσή τους να βοηθήσουν όπως μπορούν για την ανακούφιση των ανθρώπων που υποφέρουν από τις συνέπειες του πολέμου. Έτσι, συμμετείχαν στη συσκευασία ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά της Ουκρανίας που διατέθηκαν από το σχολείο μας στο Χαμόγελο του Παιδιού. Τέλος, αποτύπωσαν τις ιδέες τους για μελλοντικές εθελοντικές δράσεις σε ομαδικό κολλάζ και όλοι μαζί τραγούδησαν:

«Υπάρχουν χέρια που απ' το άδικο έχουν σφίξει

έχουνε σφίξει και έχουν γίνει μια γροθιά

και μ' άλλα χέρια έχουν σμίξει για να σβήσουν τη φωτιά

ίσως τα χέρια τα δικά μας να 'ναι χέρια σαν κι αυτά»

Στίχοι-Μουσική: Μ. Κούμαρης

"Μικροί ερευνητές στον κόσμο των επαγγελμάτων"

Εργαστήριο δεξιοτήτων Β΄ τάξης στο πλαίσιο της Θεματικής ενότητας "Δημιουργώ και Καινοτομώ"
"Μικροί ερευνητές στον κόσμο των επαγγελμάτων"

Δ΄ ΤΑΞΗ- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΧΟΪΣΤΟΡΙΑΣ»

Στόχος του 4ου Εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουμε, να εξοικειωθούμε και να δημιουργήσουμε podcast ηχοϊστορία ή εικονογραφημένη ηχοϊστορία. Αρχικά γράψαμε την δική μας ιστορία με τίτλο «Η Κοκκινοσκουφίτσα και το καλό λυκάκι», ένα παραμύθι «από την ανάποδη», όπου αντιστρέψαμε τους ρόλους του κλασσικού παραμυθιού και κάναμε τον λύκο καλό, ενώ την Κοκκινοσκουφίτσα ένα άταχτο κορίτσι που της αρέσουν οι φάρσες. Στη συνέχεια εικονογραφήσαμε την ιστορία μας και τέλος με την επιμέλεια του κ. Σωτήρη Βλάχου, εκπ/κού μουσικής, πραγματοποιήσαμε την ηχογράφηση των κειμένων μας και τον εμπλουτισμό τους με μουσική. Έτσι δημιουργήσαμε ένα βίντεο κι ένα ψηφιακό βιβλίο με τη χρήση του λογισμικού Storyjumper.  Οι μαθητές της Δ΄τάξης

Book titled 'Η Κοκκινοσκουφίτσα και το καλό λυκάκι Δ΄ τάξη 1ου Δ.Σ. Βροντάδου 2021-2022'Read this book made on StoryJumper

«Η γειτονιά μου ο κόσμος μου – ο κόσμος μου η γειτονιά μου» τάξη Γ2

       Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη , Συμπερίληψη:  Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα

Ξεκινήσαμε το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων  ακολουθώντας «με τον τρόπο μας» το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Out of EdenLearn  του ανθρωπολόγου δημοσιογράφου Paul Salopek, μέσω του ταξιδιού του σε ολόκληρο τον κόσμο. Προορισμός μας η περιήγηση στον τόπο μας με διαφορετική ματιά, μέσα από την οπτική της επίμονης παρατήρησης και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.  Αφού μελετήσαμε  χάρτες διαφόρων ειδών, δημιουργήσαμε τον χάρτη της γειτονιάς του σχολείου μας. Πήραμε χρόνο και τον αναδημιουργήσαμε με οδηγό τις αισθήσεις μας. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, εμείς τα παιδιά δημιουργήσαμε – γεννήσαμε προσωπικότητες  που έχουν γεννηθεί στην γειτονιά, φέροντας τεκμήρια του παρελθόντος. Τους φορτώσαμε με μνήμη και εμπειρίες,  ώστε να συνθέσουμε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα που σχετίζεται με τον τόπο. Μέσα από ομάδες  γίναμε οι «ήρωες» ( κτηνίατροι, ναυτικοί, αρχαιολόγοι,βοτανολόγοι ) που ζωντανεύουν και δημιουργούν την προσωπική τους ιστορία και οι «δημοσιογράφοι» που μέσα από τις  συνεντεύξεις  καταγράφουν  δεδομένα για τη ζωή στην  ιδιαίτερη πατρίδα μας και την εργασιακή συμβολή μας, δίνοντας τόπο σε μια διαπολιτισμική επικοινωνία με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της μνήμης καθώς και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της δημιουργικής σκέψης.  Τέλος, φτάνοντας στον προορισμό μας, εντοπίσαμε τον Paul Salopek,  με τη φαντασία μας στη διαδρομή του επτάχρονου ταξιδιού του στον παγκόσμιο χάρτη  και του στείλαμε επιστολή για να τον προσκαλέσουμε να επισκεφτεί  τον τόπο μας, προκειμένου να τον ξεναγήσουμε σύμφωνα με την ιδιαίτερη εμπειρία που αποκτήσαμε αλλά και για να μάθουμε περισσότερα για το ενδιαφέρον ταξίδι του.

IMG-03941e12fc6c1982091f66ecf654de52-V
IMG-4030017a363dab550881955587f538f6-V
IMG-41958eab96dc2a4f3edb6bf0635dd539-V
IMG-6a5a4ae544f2daee1012f21c6742425f-V
IMG-87d9723a90f1f95e366b4dd1353e00f4-V
IMG-d90aee25a34a40101996ddb10a9a56c4-V
IMG-f29af7df6e7454ba00b51f5f45e9e006-V
IMG_20220608_091522
IMG_20220608_092756
IMG_20220608_093105
IMG_20220608_110115
01/11 
start stop bwd fwd

Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ , Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ – Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων  , στην ενότητα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ   ,ασχοληθήκαμε με το θέμα: Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ ,Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ – Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ!

Η γειτονιά μας! Μέχρι χθες πιστεύαμε ότι η  γειτονιά είναι οι άνθρωποι που μένουν δίπλα μας. Τώρα πια  γνωρίζουμε ,ότι οι γειτονιές όλων ανταμώνουν .  Όλος ο  κόσμος είναι η γειτονιά μας . Αν πάνω στον παγκόσμιο χάρτη τοποθετηθούν οι χάρτες όλων των παιδιών ,τότε είμαστε όλοι πλάι πλάι. Μέσω αυτού του προγράμματος ,γίναμε ανθρωπολόγοι , ερευνητές και δημοσιογράφοι !!!Μπήκαμε στα σπίτια των γειτόνων μας και πήραμε συνεντεύξεις , φτιάξαμε το χάρτη της γειτονιά μας , ανακαλύψαμε την αγαπημένη μας γωνιά και φυσικά βάλαμε τα παρατηρητικά μας ματάκια, αυτάκια , μυτούλες κτλ …Ξεκινήσαμε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και φτάσαμε στην αγαπημένη μας γωνιά , στην Κλειδού ! Μοιάζει  τεράστια απόσταση , κι όμως είναι πολύ κοντά . Σας παρουσιάζουμε εδώ τη δουλίτσα μας κι ελπίζουμε να σας πείσουμε : ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ!!! ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ Γ1

Τάξη Α΄: Αναζητώντας την κληρονομιά της Μαστίχας στο Πυργί και στο Μουσείο της

Η πολυπόθητη μέρα για την πραγματοποίηση της προγραμματισμένης επίσκεψης στο Μουσείο Μαστίχας ξημέρωσε την Πέμπτη 26 Μαΐου  και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο. Ξεκινήσαμε με μια έκπληξη για τους μικρούς μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας! Επισκεφτήκαμε το μεγαλύτερο σε παραγωγή μαστίχας μεσαιωνικό χωριό, το Πυργί. Ξεναγηθήκαμε από τον σύζυγό μου Πυργούση πια, Κώστα Προμπονά , δάσκαλο μικρών παιδιών στα Μαστιχοχώρια. Περπατήσαμε τις δαιδαλώδης διαδρομές της καστροπολιτείας, θαυμάσαμε την γεωμετρικότητα των ασπρόμαυρων σχεδίων, μεταφερθήκαμε νοερά στην εποχή που η Κάτω Πόρτα του χωριού έκλεινε για να προστατευτεί το χωριό από τους πειρατές. Η πιο σημαντική στιγμή της ξενάγησης ήταν η επίσκεψη στην αρχαία εκκλησία των Αγίων Αποστόλων.  Στο Μουσείο Μαστίχας είδαμε από κοντά αυτό που με κοπιώδη τρόπο προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε στα εργαστήρια Δεξιοτήτων. H Ελένη Παϊδούση μας μίλησε για το πώς από τον Σχίνο παράγεται το μοναδικό στον κόσμο προϊόν, η μαστίχα. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις χρήσεις με τις οποίες η μαστίχα σήμερα ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Η μουσειακή εμπειρία ολοκληρώθηκε με την αναφορά στις χρήσεις της αρωματικής ρητίνης  αφήνοντας θετικές εντυπώσεις στα παιδιά.

IMG_20220526_094933
IMG_20220526_103818
IMG_20220526_104818
IMG_20220526_105629
IMG_20220526_105812
IMG_20220526_110010
IMG_20220526_114713
SAM_0076
SAM_0095
1/9 
start stop bwd fwd

Είμαι παιδί ... Έχω δικαιώματα τάξη Δ΄

Στα πλαίσια εφαρμογής των εργαστηρίων δεξιοτήτων , της θεματικής ενότητας " Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη" και της υποθεματικής της "Ανθρώπινα Δικαιώματα" τα παιδιά της Δ΄τάξης μαζί με τη δασκάλα τους Τσατσαρώνη Μαρία υλοποίησαν πρόγραμμα με κύριο στόχο τη γνωριμία με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικότερα με τα δικαιώματα του παιδιού, την κατανόησή της σημασίας τους, την αναγνώριση της ύπαρξής στη ζωή και την εφαρμογή τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.

Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες, Εργαστ. Δεξιοτήτων τάξη Ε΄

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τα παιδιά των Ε1 και Ε2 τάξεων με τους δασκάλους τους Βελαλή Β. και Κουφοπαντελή Λ. υλοποίησαν το πρόγραμμα " Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες" . Η επιλογή του προγράμματος βασίστηκε στη συνειδητοποίηση του επείγοντος χαρακτήρα του προβλήματος που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις τόσο σε παγκόσμιο , όσο και σε εθνικό επίπεδο. Τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν σε θέματα αντιπλημμυρικής προστασίας, μέσα από τη μελέτη και την κατανόηση των πλημμυρικών φαινομένων, του ρόλου του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόκλησή τους και των τρόπων με τους οποίους μπορούμε να συμβάλλουμε στην πρόληψη , αντιμετώπιση και μετριασμό των συνεπειών τους σε σχέση με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.

ΝΕΡΟ ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΡΓΑΣΤ. ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΑΞΗ Δ΄

   Στη 2η θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που έχει τίτλο «Φροντίζω το περιβάλλον»  οι μαθητές της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με το νερό και κατανοήσαμε πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε γιατί είναι πολύτιμο.  Ξεκινήσαμε με παιχνίδια, όπως τις Παγωμένες Εικόνες, όπου αναπαραστήσαμε με το σώμα μας εικόνες με νερό και το Bingo, όπου εκφράσαμε τις εμπειρίες μας και τις γνώσεις μας για το νερό.  Δημιουργήσαμε μικρά βιβλία με τίτλο «Το ταξίδι μιας σταγόνας» και τα εικονογραφήσαμε. Στην αίθουσα του Ολοήμερου παίξαμε το παιχνίδι “Power Walk” στο οποίο παριστάναμε κάποια παιδιά από διάφορες χώρες του κόσμου και καταλάβαμε ότι είμαστε τυχεροί, γιατί έχουμε το πολύτιμο νερό στη ζωή μας. Μάθαμε για το πολύπλοκο ταξίδι του νερού μέχρι τις βρύσες μας και κατασκευάσαμε μόμπιλε.  Καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η πηγή της Κλειδούς για τον Βροντάδο, διαβάσαμε μύθους για τις Αγελούδες (νεράιδες του νερού) και γράψαμε με τη φαντασία μας δικές μας ιστορίες με αυτές. Ερευνήσαμε την κατάσταση στο Σχολείο μας σχετικά με την χρήση του νερού. Τέλος για να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας ώστε να μην σπαταλούν το νερό, φτιάξαμε αφίσες με μηνύματα που τις κολλήσαμε στις βρύσες του Σχολείου μας. Με όλες αυτές τις δραστηριότητες κατανοήσαμε ότι το νερό είναι δώρο ζωής για τον πλανήτη μας.   Μη σπαταλάτε το νερό για ένα καλύτερο αύριο!

                                                                                       Οι μαθητές της Δ΄ τάξης

Από τη στέκα στο τάμπλετ Γ1

Το άκουσμα της νέας ενότητας  ήχησε αρκετά βαρύ στα παιδικά μας αυτάκια!   Παγκόσμια Τοπική και πολιτιστική κληρονομιά !! Χωρίς να το καταλάβουμε οδηγηθήκαμε σε ένα τόσο κοντινό και αγαπημένο χώρο :Το σχολείο μας ! Από τη στέκα στο τάμπλετ!!! Πολλές οι προκλήσεις και οι δράσεις ενδιαφέρουσες . Ανοίξαμε το σεντούκι της γιαγιάς και νιώσαμε  την μυρωδιά του παρελθόντος . Στο τέλος μπήκαμε και στο δίλημμα : Το σχολείο του παππού,  θα είναι και των παιδιών μας; Ακροβατήσαμε ανάμεσα στο συναίσθημα και την λογική . Νομίζουμε ότι άξιζε τον κόπο!!!Οι προτάσεις μας για την αξιοποίηση του υπάρχοντος κτηρίου πολλές!!!Υποσχόμαστε ότι θα προσπαθήσουμε και σαν υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες να τις στηρίξουμε !

Διαβάστε περισσότερα: Από τη στέκα στο τάμπλετ Γ1

Απο τη στέκα στο τάμπλετ τάξη Γ2

IMG_20211222_115149
IMG_20220209_110028
IMG_20220209_110104
IMG_20220209_110315
IMG_20220209_110351
IMG_20220209_110413
IMG_20220211_125043
IMG_20220217_141903
IMG_20220217_143131
IMG_20220217_143318
IMG_20220217_143720
01/11 
start stop bwd fwd
Εργαστήρια δεξιοτήτων – Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά    Γ2 τάξη

     Τα παιδιά της τάξης μας ξεκινούν ένα περίπατο στον χώρο και «τον χρόνο» του σχολικού μας κτιρίου.Γνωρίζουν ότι έχει ηλικία πάνω από 100 χρόνια. Παρατηρούν τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική του, που δεσπόζει στο περιβάλλον, απέναντι από τον ναό του Αγίου Γεωργίου.  Αντιλαμβάνονται τις ιδιαιτερότητες που έχει και σημειώνουν τις ελλείψεις του σε σύγκριση με ένα σύγχρονο σχολικό κτίριο.

     Παράλληλα αναγνωρίζουν τη μεγάλη συναισθηματική αξία που έχει για τους γονείς και τους παππούδες τους, αφού οι περισσότεροι έχουν φοιτήσει σε αυτό.

     Η επίσκεψη στο μουσείο που βρίσκεται στο ημιυπόγειο του σχολικού κτιρίου τα γεμίζει ενθουσιασμό και τους εξάπτει τη φαντασία.

     Οι εικόνες που βλέπουν, σε συνδυασμό με τις αφηγήσεις των δικών τους για τη σχολική ζωή, τους δίνουν την ευκαιρία να σχηματίσουν τη δική τους γνώμη για τον ρόλο του κτιρίου στην εκπαίδευση.

Διαβάστε περισσότερα: Απο τη στέκα στο τάμπλετ τάξη Γ2 

Αγαπώ τη θάλασσα, την απολαμβάνω με ασφάλεια!

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Β’ τάξη του σχολείου μας ολοκλήρωσε το πρόγραμμα "Αγαπώ τη θάλασσα, την απολαμβάνω με ασφάλεια!"

Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια στη θάλασσα προκειμένου να υιοθετήσουν υπεύθυνες συμπεριφορές με γνώμονα την ατομική τους προστασία, αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μια γεύση από τη δουλειά των παιδιών μπορείτε να πάρετε στο βίντεο που ακολουθεί, ενώ για περισσότερες πληροφορίες και υλικό μπορείτε να ανατρέξετε στην ηλεκτρονική μας τάξη.  https://eclass11.sch.gr/courses/9510001227/

H κληρονομιά της μαστίχας, Εργαστήρια Δεξιοτήτων Τάξη Α΄

 Η Α’ Δημοτικού του 1ου Δημοτικού Βροντάδου τον πρώτο μήνα του 2022 μόχθησε να κατανοήσει τον αγροτικό πολιτισμό των Μαστιχοχωρίων.  Οι μαθήτριες & μαθητές  ενός ναυτεργατικού συνοικισμού, του Βροντάδου, ιχνηλάτησαν τον άλλο πυλώνα αυτοπεποίθησης της Χίου, εξίσου κοσμοπολίτικο, αφού η μαστίχα ταξιδεύει πια ως πολύτιμο φάρμακο στα πέρατα της οικουμένης. Το ζητούμενο ήταν η περιδιάβαση και η κατάδυση των μαθητριών/των σε έναν πολιτισμό που είναι πολύ κοντά τους αλλά αντιμετωπίζεται με οριενταλιστικούς φακούς. Ειδικά όμως σήμερα, υπάρχει μια πλούσια επιχειρηματολογία που υποστηρίζει ότι σε αβέβαιους καιρούς κλιματικής αλλαγής και επιδημιών επείγει μια εννοιολογική αλλαγή (conceptual change) που θα εφοδιάσει τα παιδιά με νοερές αναπαραστάσεις για το ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα, την εννοιολόγηση της νησιωτικότητας ως χώρου οικονομικής πολυσθένειας, την υπεράσπιση της βιοποικιλότητας στη Χίο η οποία απειλείται από την επέλαση των διασυστηματικών ζιζανιοκτόνων. Αναμένεται τελικά, μετά την καλλιέργεια των σύνθετων δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες να είναι ενεργητικοί κτίστες της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητάς τους.

Διαβάστε περισσότερα: H κληρονομιά της μαστίχας, Εργαστήρια Δεξιοτήτων Τάξη Α΄

TA KOKKINA ΠΑΠΟΥΣΤΙΑ ,ΕΥ ΖΗΝ, Γ1

Τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους η κυρία μας ανακοίνωσε ότι φέτος θα έχουμε ένα μάθημα  που λέγεται δεξιότητες . Η λέξη δεν μας έλεγε και πολλά ,σχεδόν την ακούγαμε για πρώτη φορά! Δείξαμε ενθουσιασμό με την επιλογή του θέματος (τα κόκκινα παπούτσια ) γιατί το κόκκινο είναι για τους περισσότερους το αγαπημένο χρώμα, αλλά και γιατί   διαισθανόμαστε κάποιο μυστήριο …Τα κόκκινα παπούτσια στην αρχή δεν ξέραμε σε ποιον ανήκουν … Σιγα σιγά ,βήμα βήμα  το ίδιο το πρόγραμμα μας αποκάλυψε  τα μυστικά τους . Αξίζει να τα μάθετε κι εσείς !Μπορούμε αν μας πείτε τη διεύθυνση σας να σας αποστείλουμε αυτό το μαγικό κουτί παπουτσιών που έχει τον κατάλληλο τρόπο  να μας μάθει, να μας διδάξει, να μας ψυχαγωγήσει ,αλλά πάνω από όλα: Να μας προετοιμάσει για υγιείς ανθρώπινες σχέσεις, που είναι και το πιο σπουδαίο όπλο για την μελλοντική μας ευτυχία !!! .
TA ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ Γ1  

Ασφαλώς … Κυκλοφορώ Δ΄ τάξη

Στη διάρκεια των πέντε εργαστηρίων δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» η Δ΄ τάξη ασχοληθήκαμε με την υποθεματική : Υγεία - Οδική ασφάλεια. Ο τίτλος του προγράμματός μας ήταν: «Ασφαλώς … Κυκλοφορώ» κι ο στόχος του να συναισθανθούμε την αξία της ομαδικότητας και της συνεργασίας, να αναπτύξουμε την κυκλοφοριακή μας συνείδηση, να γνωρίσουμε τα είδη σήμανσης και τις κατηγορίες πινακίδων,  να έρθουμε σε επαφή με θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας, αλλά και να αναπτύξουμε δεξιότητες του νου, της ζωής και της μάθησης.

                                                                Οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Δ΄ τάξης

«Τα κόκκινα παπούτσια» Γ2

Στα πλαίσια του προγράμματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Γ2 τάξη ασχολήθηκε με το πρόγραμμα «Τα κόκκινα παπούτσια» που αφορά στη θεματική ενότητα Ζω καλύτερα, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αυτομέριμνα πρόληψη. Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος τα παιδιά κατάφεραν να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των γεννητικών οργάνων, να αισθάνονται άνετα με το σώμα τους, να συζητούν για την οικογένεια και τις οικογενειακές σχέσεις, να ξεχωρίζουν το «σωστό» από το «μη σωστό» άγγιγμα, να γνωρίζουν ποια μυστικά κρατάμε και ποια όχι, να κατανοούν και να συναισθάνονται τους άλλους.Τα παιδιά του Γ2

«Σώμα μου αν σε γνωρίσω πιο πολύ θα σ αγαπήσω»

Εμείς τα παιδιά της ΣΤ τάξης στα  Εργαστήρια Δεξιοτήτων « ΕΥ ΖΗΝ» μέσα από video, φωτογραφίες, ζωγραφιές, παροιμίες, αινίγματα, παιχνίδι κάναμε ένα ταξίδι στο ανθρώπινο σώμα.  «Σώμα μου αν σε γνωρίσω πιο πολύ θα σ αγαπήσω» Στο ταξίδι αυτό ήταν μαζί μας και η κυρία Ειρήνη Ματθαίου με όμορφες παροιμίες για το σώμα.    Γνωρίσαμε τα  «Όργανα που δεν παίζουν μουσική» Καταλάβαμε πως πρέπει να αγαπάμε το σώμα μας όπως είναι και να αποδεχόμαστε τους άλλους.  «Δεν είμαι τέλειος ούτε κι εσύ μα θα βαδίΖΟΥΜΕ μαζί» Νιώσαμε πως ακόμα κι αν το σώμα πληγωθεί η ψυχή πρέπει να παραμείνει δυνατή «Κι αν πληγωθώ θα προσπαθώ». Καταλάβαμε πως «Προσέχω για να έχω». Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι η πρόληψη αλλά εξίσου σημαντικό είναι να καλλιεργήσουμε άμυνες απέναντι σε ό,τι μπορεί να μας βλάψει. ΦροντίΖΩ το σώμα μου, εξουσιάΖΩ το σώμα μου. Εμείς και μόνο εμείς βάζουμε τα όρια.  Τέλος καταλάβαμε  πόσο σπουδαία είναι μια αγκαλιά. Μπορεί να εκφράζει αγάπη, στοργή, χαρά, παρηγοριά, ενθουσιασμό, συμπόνια, συμπόρευση. Μια αγκαλιά είναι πάντα όμορφη και δεν πρέπει να είναι τίποτα άλλο. Ναι, ορίΖΩ το σώμα μου και την ψυχή μου! Ναι αγκαλιαΖΩ!

Στο τέλος αυτού του ταξιδιού φτιάξαμε ένα όμορφο χορευτικό. Χαρείτε το μαζί μας!

Διαβάστε περισσότερα: «Σώμα μου αν σε γνωρίσω πιο πολύ θα σ αγαπήσω»

Ο Τάκης Σταματάκης στο δρόμο σταματά, τα σήματα κοιτά και περνά με σιγουριά

Τα παιδιά της Α΄ τάξης μας καλούν να θυμηθούμε την πολύτιμη παρακαταθήκη που κληροδοτεί το Δημόσιο σχολείο: Εξίσου σπουδαία αποστολή με τον εγγραμματισμό, διδάσκει ο Αριστοτέλης, είναι και η επιδίωξη του “ευ ζην”. Το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που ισχύει από φέτος στοχεύει ακριβώς να στρέψει τον εκκολαπτόμενο πολίτη σε πράξεις οι οποίες θα είναι ενάρετες τόσο για το ατομικό του συμφέρον, όσο και για το συμφέρον των άλλων ανθρώπων. Μια κρίσιμη αρετή στις ανεπτυγμένες Ευρωπαϊκές Δημοκρατίες είναι η υπεύθυνη κυκλοφοριακή συμπεριφορά. 

Διαβάστε περισσότερα: Ο Τάκης Σταματάκης στο δρόμο σταματά, τα σήματα κοιτά και περνά με σιγουριά

« Ξύσε την πλάτη μου να ξύσω την δική σου»

Στα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, η Ε’ τάξη του σχολείου μας με τους δασκάλους τον κ. Βελαλή Βασίλειο και κ. Κουφοπαντελή Λάμπρο και συνεργάτες τους δασκάλους των ειδικοτήτων της Ε’ τάξης, επεξεργάστηκαν τη θεματική ενότητα «Ζω Καλύτερα – Ευ ζην » κατά το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2021. Η υποθεματική ενότητα αφορούσε την ψυχική υγεία των παιδιών και ο τίτλος του προγράμματος ήταν « Ξύσε την πλάτη μου να ξύσω την δική σου». Στο τέλος των εργαστηρίων τα παιδιά κατάφεραν :

Διαβάστε περισσότερα: « Ξύσε την πλάτη μου να ξύσω την δική σου»

Το δέντρο της τάξης

trb2Ανταπόκριση από το Εργαστήριο δεξιοτήτων
«Εγώ κι εσύ μtrb1αζί» της Β’ τάξης. 
Με χαρτί του μέτρου, χρώματα και νάιλον σακούλες κατασκευάσαμε το δέντρο της τάξης μας! Ζωγραφίσαμε ο ένας τον άλλον και κολλήσαμε τα πορτρέτα μας στα κλαδιά του. Στη συνέχεια, το δέντρο μας γέμισε καρπούς αλλά μια κάμπια απειλεί να τους φάει… Νομίζετε ότι θα την αφήσουμε; Στα μήλα γράψαμε όλα αυτά που μας βοηθούν να λειτουργούμε όμορφα και θετικά ως ομάδα. Αντίθετα, στην κάμπια σημειώσαμε τις συμπεριφορές που μάς δημιουργούν προβλήματα. Έτσι, όλοι μαζί καταγράψαμε τις ιδέες μας που θα κάνουν την ομάδα της τάξης πιο δημιουργική, πιο χαρούμενη και πιο αγαπημένη! Κι υποσχεθήκαμε να ποτίζουμε το δέντρο μας με ό,τι χρειάζεται για να δυναμώνει και να ανθίζει καθημερινά

Σχέδιο Δράσης σχολείου για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Το όραμά μας

«Σκοπός του σχολείου δεν είναι – δεν πρέπει να είναι – το σοφό παιδί, αλλά το ευτυχισμένο παιδί. Κι αυτό το παιδί μόνο μέσα σε ένα δραστικό κι όχι σκυθρωπό σχολείο μπορεί να ολοκληρωθεί. Η αξία του ανθρώπου δε βρίσκεται στις γνώσεις, αλλά στην ισχυρή βούληση, στην ολοκληρωμένη προσωπικότητα, στην πνευματική καλλιέργεια, στη δημιουργία πλούσιας συναισθηματικής, ζωής, στη μέθεξή τους στην κοινωνική ζωή..» Θεόδωρος Κάστανος

Οι πολίτες του 21ου αιώνα χρειάζεται , να κατανοούν , να φροντίζουν, να αναπτύσσουν με υγιή τρόπο, σωματικά και συναισθηματικά τον εαυτό τους ώστε να είναι σε θέση να επικοινωνούν, να καταλαβαίνουν και να διαπραγματεύονται ισορροπημένα με τον άλλο (Ευ Ζην). Αναμένουμε και επιδιώκουμε μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα παιδιά να ενδιαφέρονται, να αναπτύσσουν σχέσεις ισορροπημένες και αρμονικές στις κοινότητες που ζουν, να παράγουν και να δημιουργούν συναισθανόμενοι και το «διαφορετικό» ως πρόκληση και όχι ως απειλή . (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ) . Επιπλέον απαιτείται να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα, την καινοτομία έχοντας ενεργητική επαφή με το απρόβλεπτο, αμφίσημο, αναδυόμενο μέλλον (Δημιουργώ και Καινοτομώ). Παράλληλα στοχεύομε στην ανάδειξη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για το περιβάλλον με συμμετοχή και δράση για την προστασία του αλλά και κατανόηση ότι η ανθρωπότητα είναι ένα μικρό και αναπόσπαστο κομμάτι του (Περιβάλλον).

 


Θέλουμε ένα σχολείο:

  • που θα θέτει στο επίκεντρό του τα παιδιά και τις ανάγκες τους
  • με χαρούμενου/ες μαθητές/τριες
  • με αλληλοσεβασμό και ενσυναίσθηση μεταξύ μαθητών/-τριών, εκπαιδευτικών και γονέων
  • με μαθητές/τριες που θα έρχονται με ανυπομονησία
  • που θα μαθαίνει το σεβασμό και την αξία της ελευθερίας
  • που θα κάνει πράξη την ενεργό πολιτειότητα
  • που θα δίνει ευκαιρίες σε μαθητές/τριες με ιδιαίτερες ικανότητες
  • που θα δείχνει πώς θα αλλάξουν τον κόσμο τους, έστω και αν προσθέσουν απλά ένα λιθαράκι
  • που θα μαθαίνει στους/στις μαθητές/τριες να ονειρεύονται
  • που θα υιοθετεί σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές και διδακτικές μεθόδους
  • που θα επιδιώκει τεχνικές , ομαδοσυνεργατικές, ενεργητικές, διερευνητικές, δημιουργικές και καινοτόμες που θα συμβαδίζουν με τα ενδιαφέροντα των παιδιών αλλά και την ποικιλία των μορφών μάθησης και νοημοσύνης

Οι επιμέρους στόχοι μας ιδιαίτερα για τη νέα σχολική αναδεικνύονται από:

Τα αποτελέσματα της συζήτησης που πραγματοποιήσαμε με τους εκπαιδευτικούς  σχολείου μας (SWOT Analysis κατά την ανάλυση SWOT μελετώνται τα δυνατά (Strengths) και αδύνατα (Weaknesses) σημεία μίας επιχείρησης, οργανισμού ή και περιοχής, καθώς και οι ευκαιρίες (Opportunities) και οι απειλές (Threats) που υπάρχουν).

Η συζήτηση κατέδειξε τα παρακάτω:

ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ

  • Αυξημένος μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού
  • Έλλειψη ουσιαστικής συνεργασίας σε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα
  • Πολύωρη ενασχόληση με γραφειοκρατικά θέματα από την πλευρά της διοίκησης
  • Ελλιπής αμφίδρομη επικοινωνία των ειδικοτήτων με  τους υπεύθυνους τμημάτων για τις ιδιαιτερότητες των μαθητών τους
  • Αδυναμίες στον χειρισμό και την πλήρη εκμετάλλευση του διαθέσιμου τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας
  • Έλλειψη κατάλληλων αιθουσών για τη διδασκαλία των εικαστικών, μουσικής, θεάτρου, πληροφορικής, γυμναστικής κλπ.
  • Χαμηλή συμμετοχή της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών   σε διαδικασίες  επιμόρφωσης  και καινοτόμες δράσεις
  • Ανεπαρκής συνεργασία με τους γονείς
  • Έλλειψη εξωστρέφειας του σχολείου περαιτέρω συνεργασίες με άλλα σχολεία και φορείς
  • Έλλειψη ευρυζωνικής σύνδεσης του σχολείου με αποτέλεσμα την προβληματική ψηφιακή του λειτουργία  και την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα διαδικτύου σε σχέση με τον αριθμό των σταθμών εργασίας του σχολείου)

ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ

  • Μόνιμο προσωπικό στην πλειοψηφία του με πολλά χρόνια υπηρεσίας
  • Κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης ανάμεσα στα μέλη του προσωπικού
  • Επαρκής διοικητική οργάνωση και συμμόρφωση στα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις
  • Αποδοχή και συμπερίληψη των νέων συναδέλφων
  • Ικανοποιητικός  τεχνολογικός εξοπλισμός
  • Εμπειρία από συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα
  • Δημιουργική και εποικοδομητική συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

  • Εργαστήρια δεξιοτήτων
  • Συμμετοχή σε νέα ευρωπαϊκά προγράμματα
  • Ενδοσχολική επιμόρφωση
  • Αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου προς ένα κοινό όραμα με διαδικασίες προγραμματισμού και αυτοαξιολόγησης εντός της σχολικής μονάδας

ΑΠΕΙΛΕΣ  

  • Βίαιες αλλαγές χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση και αποδοχή από τους εκπ/κους με κίνδυνο την επαγγελματική τους εξουθένωση
  • Εξωτερική αξιολόγηση
  • Δυσμενής κριτική από μερίδα της κοινωνίας
  • Η μακρόχρονη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και η εφαρμογή της σε πιθανή αύξηση των κρουσμάτων covid-19, δημιούργησε και δημιουργεί πολλές δυσκολίες στην κοινωνικο-συναισθηματική και ψυχική οντότητα μαθητών και μαθητριών.
  • Μειωμένη χρηματοδότηση.

 


Ταυτότητα σχολείου

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου είναι ένα 8/θέσιο σχολείο το οποίο λειτουργεί σαν 9/θέσιο και μερικές φορές σαν 10/θέσιο. Φέτος, φοιτούν σ΄ αυτό 139 παιδιά και εργάζονται 24 εκπαιδευτικοί, ένα άτομο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό, μία καθαρίστρια και μία σχολική τροχονόμος. Συχνά, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό λόγω της θεσμοθέτησης του αναπληρωτή εκπαιδευτικού. Επίσης, σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται με την αλλαγή κάθε χρόνο των προσώπων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο και ειδικά αυτών που επωμίζονται την παράλληλη στήριξη. Χωροθετημένο στο νότιο μέρος του Βροντάδου, δέχεται παιδιά από μια μεγάλη εδαφική περιοχή αλλά και από την «Κιβωτό του Αιγαίου». Διαθέτει παράδοση αποδοχής και συμπερίληψης  στα πλαίσια της διαφορετικότητας όλων των παιδιών που φοιτούν σε αυτό. Γειτνιάζει με την πλατεία ΦΟΒ, το Φαφαλίειο Στάδιο και τον Καθεδρικό ναό του Αγίου Γεωργίου. Έτσι αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι ανωτέρω χώροι, άνετος χώρος για πάρκινγκ, αξιόλογες αθλητικές υποδομές που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής του σχολείου καθώς και εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο ναό για εκκλησιασμό.

 Φιλοξενείται σε κτηριακές εγκαταστάσεις που αποτελούν ένα σύνολο από τρία συγκροτήματα . Το μεγαλύτερο συγκρότημα είναι ένα νεοκλασικό κτήριο που εγκαινιάστηκε το 1915 με έξι αίθουσες διδασκαλίας, δύο γραφεία δασκάλων και διευθυντή, ημιυπόγεια αίθουσα σχολικής βιβλιοθήκης, και ισόγειους χώρους για κυλικείο και αποθήκες. Το άλλο συγκρότημα είναι μια προσθήκη του 1977 με το ισόγειο της να εξυπηρετεί αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και το ολοήμερο τμήμα. Υπάρχουν ακόμη δύο αίθουσες διδασκαλίας προκάτ ,δύο προκάτ τουαλέτες μία εξ αυτών για άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και ανεξάρτητο κτίσμα με τουαλέτες για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Το σχολείο διαθέτει αύλειο χώρο περίπου δύο στρεμμάτων σε εννέα διαφορετικά επίπεδα με γήπεδο μπάσκετ, υπαίθριο θέατρο και σχολικό κήπο. Οι προαναφερόμενοι χώροι του προσδίδουν μία άνεση για να αναπτύξει τις δράσεις του, αλλά χρειάζονται επιμέλεια και συντήρηση την οποία παρόλες τις προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας (ενημέρωση, επικοινωνία, υπηρεσιακή αλληλογραφία), δεν τις απολαμβάνει από τους υπεύθυνους (Δήμο και Κράτος). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η διοίκηση του σχολείου να σπαταλά πολύτιμο χρόνο και ενέργεια στη συντήρηση και εύρυθμη κτηριακή λειτουργία του σχολείου σε σχέση με τα διδακτικά, παιδαγωγικά, κοινωνικά και άλλα καθήκοντά της.

Διαθέτει ικανοποιητικό τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να αντιμετωπίσει τις ψηφιακές προκλήσεις της εποχής μας και ειδικότερα αυτές που συνδέονται με τις ψηφιακές δεξιότητες μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών. Όμως, οι πιο εκπαιδευτικά έμπειροι εκπαιδευτικοί του σχολείου δυσκολεύονται στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και  όμως προσπαθούν χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση και τεχνολογική υποστήριξη από τους υπεύθυνους φορείς. Επίσης ,σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη ευρυζωνικής σύνδεσης του σχολείου με αποτέλεσμα την προβληματική ψηφιακή του λειτουργία και την παροχή αξιόπιστης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα διαδικτύου σε σχέση με τον αριθμό των σταθμών εργασίας του σχολείου).

Το σχολείο έχει παραδοσιακά δημιουργικές και εποικοδομητικές σχέσεις με το Σύλλογο Γονέων και έχει πραγματοποιήσει από κοινού ποικίλες δράσεις.

 Διαθέτει πλούσια εμπειρία από τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα και στοχεύει μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων να αξιοποιήσει αυτές τις εμπειρίες και να εισαγάγει στην εκπαιδευτική λειτουργία του νέες μεθόδους, τεχνικές και δεξιότητες κάνοντας τη σχολική καθημερινότητα ευχάριστη, δημιουργική και ελκυστική για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτό.

Παράλληλα, λόγω της δημοκρατικής του παράδοσης επιθυμεί πέρα από το θεσμό του Σχολικού Συμβουλίου, που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια ως πρωτοπόρο σχεδόν σε όλη την χώρα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να αναπτύξει περαιτέρω τις ισότιμες σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ισχυρές παραστάσεις και εμπειρίες διαθέτει το σχολείο από τη συμμετοχή του σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και προγράμματα Αγωγής υγείας. Στοχεύει για αυτό, να την αξιοποιήσει ώστε επικουρικά με την ανάπτυξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων να βελτιώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα συμμετέχοντας ενεργά στο πρόγραμμα ανακύκλωσης που θα υλοποιήσει ο Δήμος Χίου σε συνεργασία με τα σχολεία της περιοχής του.

Επίσης, στοχεύει να καλλιεργήσει περαιτέρω την εξωστρέφειά του, αναπτύσσοντας συνεργασίες με την τοπική κοινότητα και άλλους χρήσιμους φορείς, ενεργοποιώντας και αξιοποιώντας περαιτέρω το θεσμό του Σχολικού Συμβουλίου και τον Κανονισμό λειτουργίας της σχολικής μονάδας.

Τα τελευταία χρόνια λειτουργεί στο σχολείο ΤΥ (ΖΕΠ). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παρέχονται εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα σε αλλοδαπούς, παλλινοστούντες και από ευάλωτες ομάδες μαθητές/τριες και να διευκολύνεται η συμπερίληψη και η αποδοχή τους από την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Στοχεύουμε στην αξιοποίηση του εκπαιδευτικού της ΤΥ (ΖΕΠ) και μέσα από τις δραστηριότητες των Ε. Δ. Και ειδικότερα στον άξονα (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη) ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η προσφορά του σχολείου στον τομέα αυτό.

 


 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

Το σχολείο οφείλει:

  • Να δίνει έμφαση όχι μόνο στην απόκτηση γνώσης, αλλά να καλλιεργεί δεξιότητες μάθησης, αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη και ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την προσωπική έκφραση των μαθητών, καθώς και τη μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία.
  • Να καλλιεργεί δεξιότητες ζωής όπως η αυτομέριμνα, οι κοινωνικές δεξιότητες, η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα, η ανθεκτικότητα, η υπευθυνότητα, παρέχοντας στους μαθητές τα εφόδια ώστε να χαίρονται το παρόν και να προετοιμαστούν κατάλληλα για το μέλλον.
  • Να καλλιεργεί δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης όπως ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός και η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο.
  • Να καλλιεργεί δεξιότητες του νου, στρατηγική σκέψη, αναλυτική, διερευνητική, και πρωτότυπη ώστε να ανταποκρίνονται στις απρόβλεπτες προκλήσεις της ζωής.

  •  
  • Ως προς τη θεματική Ζω καλύτερα Ευ ζην
     
  • Να συναισθανθούν τη σημασία της ομαδικής εργασίας με απώτερο και 

              κύριο σκοπό του προγράμματος, Οδικής ασφάλειας:                   

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, τα λάθη που κάνουν τα παιδιά στο δρόμο, τα μέσα μεταφοράς και την επίδρασή τους στη ζωή μας.
  • Να κατανοήσουν και να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς τους.
  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να καταλαβαίνουν τα στοιχεία της ταυτότητας των άλλων.
  • Να αυξήσουν την συναισθηματική τους επίγνωση.
  • Να μάθουν πως να διαμορφώνουν και να αποδέχονται μια κοινή ταυτότητα.
  • Να αναπτυχθεί μεταξύ τους κλίμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και ασφάλειας αλλά και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών,
  • Να προαχθεί η αυτοεκτίμηση των μαθητών, η καλλιέργεια της εν συναίσθησης και η ανάδειξη θετικών τρόπων επίλυσης συγκρούσεων.
  • Να ανακαλύψουν τη  γνώση σε ζητήματα που αφορούν στην δομή και τη λειτουργία των βασικών οργάνων του ανθρώπινου σώματος συμπεριλαμβανομένου και των γεννητικών οργάνων.
  • Να νιώσουν χαράς και ευεξίας.
  • Να καλλιεργήσουν την ελεύθερη έκφραση, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.
  • Να ενεργοποιηθούν σωματικά και κριτικοστοχαστικά
  • Να σέβονται όρια και ελευθερίες
  • Να προσεγγίσουν βιωματικά και διερευνητικά τα παρεχόμενα ερεθίσματα
  • Να ενθαρρύνονται να παρατηρούν προσεκτικά,
  • Να ερευνούν πράγματα που διεγείρουν την περιέργεια και τη φαντασία τους
  • Να αναζητούν και να κατανοούν αιτιώδεις σχέσεις και συνάφειες
  • Να διακρίνουν την διαφορετικότητα των απόψεων και να αντιμετωπίζουν την πολυπρισματικότητα ως στοιχείο που εμπλουτίζει τις αναπαραστάσεις και την επινοητικότητά τους
  • Να εκφραστούν κριτικά, δημιουργικά
  • Να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν

 


Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Ευζην

 

Τάξη

Υποθεματική

Τίτλος

Εκπαιδευτικοί

Αρ. Μαθ.

Α

ΥΓΕΙΑ: Οδική Ασφάλεια

Ο Τάκης Σταματάκης στο δρόμο σταματά, τα σήματα κοιτά και περνά με σιγουριά!

Πίττα Άρτεμις, Τζήκα Μαρία

21

Β

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

Εγώ κι εσύ μαζί

Κοκρή Άννα, Δηράκη Βασιλεία, Λιανού Μαριέττα

27

Γ

Σεξουαλική Αγωγή

Τα κόκκινα παπούτσια

Νιαμονιτάκη Μαρία, Πιταούλη Ειρήνη, Τζήκα Μαρία

26

Δ

ΥΓΕΙΑ: Οδική Ασφάλεια

Ασφαλώς … κυκλοφορώ

Τσατσαρώνη Μαρία

19

Ε

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

Ξύσε εσύ την πλάτη μου να ξύσω τη δική σου

Κουφοπαντελής Λάμπρος, Βελαλής Βασίλης

23

Στ

Γνωρίζω το σώμα μου

Σώμα μου αν σε γνωρίσω πιο πολύ θ' σ΄αγαπήσω

Αναστασάκη Ηρώ

23

 

 

 

Σχολική Πινακοθήκη

velali.jpg
Copyright © 2013. 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Rights Reserved.

 Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου,
 www.sepchiou.gr
          Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.