^Επιστροφή στην αρχή
Get Adobe Flash player

Βράβευση μαθητών/τριων 2016-17

Την εβδομάδα από 29 Μαϊου 2017 έως 2 Ιουνίου 2017 βραβεύτηκαν τα παιδιά: Ξηρός Χ.Α, Φαράκλα Ι. Β1, Λυμπέρης Φ. Β2, Παπασταματίου Ε. Γ, Μαiστράλης Φ. Δ, Καρυστιανός Ε.Ε1, Χαβιάρα Ειρ. Ε2, Τετώνη Ι. Στ΄.

Βιβλιοπροτάσεις

Εκατοντάχρονα

ScanImage011.jpg

Τι ώρα είναι;

Ημερολόγιο Εορτολόγιο

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

 

Στατιστικά

Εμφανίσεις Άρθρων
488244

Η εργασία μας

Η εργασία μας

  • Σας καλωσορίζουμε στο εκπαιδευτικό ιστότοπο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βροντάδου Χίου.
  • Τον ιστότοπο  διαχειρίζεται και ενημερώνει ο Παντελίδης Γεώργιος Διευθυντής του σχολείου ΠΕ. -70 ( από το Σχολικό έτος 2011 έως σήμερα).
  • Τον Απρίλιο του 2014, πραγματοποιήθηκε αναβάθμιση της έκδοσής του ιστότοπού μας από τον εκπαιδευτικό πληροφορικής Σκαπινάκη Πολύκαρπο, γονέα μαθητή του σχολείου  μας. Έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των παιδιών, με υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων τους.
  •  

 Περιγραφή της περιοχής μας 

"…Στη θάλασσα βλέπει το πρόσωπο του χωριού μας, όπως και τα πρόσωπα των σπιτιών μας. Η βοή των κυμάτων και το μουρμούρισμα του πελάγους συνοδεύουν στις δουλειές τους στεριανούς και τις νοικοκυρές στα οικιακά τους και όλους μαζί μας νανουρίζουν στον ύπνο μας. Στιγμή δεν την χάνουμε από τα μάτια μας, γαλήνια, τρικυμισμένη, γελαστή, άγρια. Τείχος ψηλό το Αίπος ολόγυρα, μας έχει υπό τη σκέπη του και μπροστά μας κοιτάζουμε το κύμα κι αντίκρυ μας την Ασία. Η θάλασσα μας αγκαλιάζει γλυκά με τις ακρογιαλιές, ενώ οι ασημένιες ελιές και οι πράσινες τσικουδιές, που σκεπάζουν ολόκληρο το χωριό, δίνουν την εντύπωση μιας πλατιάς πεδιάδας χαμηλότερης και πιο κοντινής στο κύμα. Έτσι ο τόπος μας ζει συντροφιασμένος με τη θάλασσα…"    Αντώνης Στεφάνου Ναυτικές Μεταφορές, 1966

Η ιστορία του σχολείου μας

Στον Άγιο Γιώργη από το έτος 1845 άρχισε να λειτουργεί το πρώτο κοινοτικό Σχολείο Αρρένων και από το 1870 το πρώτο Θηλέων. Το μεν πρώτο από αυτά λειτουργούσε στο νεόκτιστο, με δαπάνες της τότε κοινότητας, κτίριο δίπλα στο ναό του Αγίου Γεωργίου, το δε δεύτερο λειτουργούσε στο κελί του Ναού. Λόγω όμως του καταστρεπτικού σεισμού της 22ας Μαρτίου 1881, το μεν Αρρεναγωγείο υπέστη σημαντικές ζημιές και έπαψε να λειτουργεί, ενώ παράλληλα το κελί και ο Ναός κατεδαφίστηκαν.
Όμως με δαπάνες της Αγγλίας, ύστερα από πρόταση του προέδρου της επιτροπής, για την παροχή βοήθειας στους σεισμοπαθείς της Χίου, Ναυάρχου Τρότερ, κτίστηκε το 1882 νέα Σχολή ξύλινη, δίπλα στην πρώτη, όπου σήμερα βρίσκεται η ενοριακή αίθουσα του Αγίου Γεωργίου. Η Σχολή αυτή χρησιμοποιήθηκε ως Αρρεναγωγείο, ενώ στην πρώτη, ύστερα από επισκευή, στεγάστηκε το Παρθεναγωγείο μέχρι το έτος 1926.
Μέχρι το 1881 τα Σχολεία αυτά λειτουργούσαν με την αλληλοδιδακτική μέθοδο, με ένα συνήθως δάσκαλο και κάποιες φορές και με έναν βοηθό, τον επονομαζόμενο υποδιδάσκαλο. Υπήρχαν 8 τάξεις (τμήματα), στα οποία φοιτούσαν μαθητές, γύρω στους 700, μερικοί από τους οποίους προέρχονταν από τα Λιβάδια. 
Με την εισαγωγή όμως και εφαρμογή στη Χίο της μεθόδου του αειμνήστου Γεωργίου Ρεβέλη, ο Βροντάδος φρόντισε για την βελτίωση της εκπαίδευσης. Έτσι, λοιπόν, υποχρεώθηκαν οι τότε δημοδιδάσκαλοι Δημήτριος Τελλής και Ανδρέας Πειθής να κατεβαίνουν δύο φορές την εβδομάδα και να διδάσκονται μαθήματα της νέας παιδαγωγικής από το Ρεβέλη. Όμως οι δάσκαλοι αυτοί λόγω της μεγάλης απόστασης και δικής τους σωματικής κόπωσης, παραιτήθηκαν της προσπάθειας, αφήνοντας το έργο αυτό στους νεότερούς τους.
Κατά το 1885 μεταρρυθμίστηκαν τα Σχολεία και μετατράπηκαν σύμφωνα με το νέο σύστημα, από 8/τάξια σε 4/τάξια, με δύο δασκάλους.
Το Σχολείο στην τελική του μορφή, κτίστηκε σε κτήμα που ανήκε στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Γεωργίου το έτος 1915 με δαπάνες : της επιτροπής, η οποία κατέβαλε 27.642δρχ., του Γεωργίου και Ζωρζή Μιχαλινού, δωρητών, καταβαλλόντων δρχ.18.600, του Καθεδρικού ναού Αγίου Γεωργίου δρχ.14.000,διαφόρων αδελφοτήτων δρχ.3.060, του Αντωνίου Παληού δρχ.1.000, διαφόρων συνδρομητών 3.443, της κοινότητας δρχ. 3.443, του κράτους δρχ.3.443, συνολικά δραχμές 67.745.
Ο θεμέλιος λίθος της Σχολής τοποθετήθηκε την 6η Αυγούστου 1914 και τα εγκαίνια τελέστηκαν την 13η Δεκεμβρίου 1915 ώστε, εξαιτίας αυτών, να αναβληθεί η πρόσκληση των βουλευτών της Χίου στην Ελληνική Βουλή. Στην τελετή των εγκαινίων παρευρέθηκε πλήθος ανθρώπων όλων των τάξεων και ηλικιών από την πόλη και τα γύρω μέρη, καθώς και όλοι οι κάτοικοι του Βροντάδου και ο μεγάλος ευεργέτης της Σχολής Γεώργιος Ζ. Μιχαληνός

 

Η ιστορία του ιστότοπού μας

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και μετά από συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς , τα παιδιά και τους γονείς προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας ενός διαύλου καθημερινής επικοινωνίας μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ενός χώρου έκφρασης και δημιουργίας χωρίς κυρίως οικονομικούς περιορισμούς. Στο σχολείο μας εκδιδόταν στο παρελθόν η μαθητική εφημερίδα : «Μαθητική Κυψέλη» η οποία είχε αποκομίσει θετικά σχόλια και βραβεία σε Πανελλήνια Κλίμακα. Επειδή οικονομικοί καθαρά λόγοι έκαναν απαγορευτική την εκπανέκδοσή της οδηγηθήκαμε στη δημιουργία ενός ιστότοπου που θα καλύψει και τις ανάγκες επικοινωνίας μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ακόμη θα έδινε τη δυνατότητα έκφρασης των παιδιών μέσα πλέον από την ηλεκτρονική εφημερίδα : «Μαθητική Κυψέλη» και τέλος θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού υλικού χρήσιμου κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων παράγεται και ψηφιοποιείται το υλικό και στη συνέχεια αναρτάται στην ιστοσελίδα έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να τηρηθεί η νομοθεσία αναφορικά με την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων του ψηφιακού και άλλου υλικού, των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. Επιπλέον έχουμε συλλέξει έντυπα γονικής συγκατάθεσης των γονέων τα οποία φυλάσσονται στο αρχείο του σχολείου. Βέβαια συναντάμε αρκετές δυσκολίες που πηγάζουν από το γεγονός ότι το σχολείο μας δεν έχει σε κάθε τάξη τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό (η/υ, σκάνερ, προτζέκτορες) ώστε να αυξηθεί η ποιότητα και η ποσότητα του παραγόμενου έργου, η συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά και η διάχυση των επιτευγμάτων.

 

Προβλήματα στην πορεία

 

Παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα λόγω της ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου στον τομέα της πληροφορικής. Η συμμετοχή αρχικά δεν ήταν ικανοποιητική τόσο από πλευράς δασκάλων όσο παιδιών και γονέων. Υπήρξε και πρόβλημα συντονισμού επειδή συμμετείχαν όλοι οι δάσκαλοι και τα παιδιά του σχολείου. Εμπόδια παρουσιάστηκαν κατά τη ψηφιοποίηση του υλικού αλλά και κατά τη διαμόρφωση των menu της ιστοσελίδας μας.

 

Κύρια περιγραφή του ιστότοπού μας – βασικά στοιχεία του

 

Πώς οι δραστηριότητές μας και η έρευνά μας με αυτήν την εργασία για το διαδικτυακό εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Μοιραστείτε & κερδίστε» συμπλήρωσαν τη διδασκαλία διδακτικών ενοτήτων των επιμέρους μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος;

Καθορίσαμε μετά από συζήτηση τα περιεχόμενα της ηλεκτρονικής εφημερίδας και αρχίσαμε σιγά σιγά να διαμορφώνουμε την εμφάνισή της. Με την πάροδο του χρόνου αρχίσαμε να συγκεντρώνουμε υλικό από όλες τις τάξεις και τους δασκάλους. Η πληθώρα της ύλης και η διάθεση συμμετοχής μας ώθησε να μεταμορφώσουμε την ηλεκτρονική μας εφημερίδα σε ένα ιστότοπο που θα περιλάμβανε εκτός από ειδήσεις και εκπαιδευτικό υλικό, παιχνίδια, ημερολόγιο δράσεων, παρουσίαση του σχολείου μας, χρήσιμες συνδέσεις στοιχεία για τον τόπο μας και πάνω από όλα τα «Τη μαθητική Κυψέλη». Έγινε διεξοδική συζήτηση για ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και λήφθηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αφορούσαν τη συναίνεση των γονέων.

 

Τι καινούργιο μάθαμε – ποιες νέες ιδέες σκεφτήκαμε.

Με την εργασία μας καταφέραμε να υλοποιήσουμε τον αρχικό στόχο για την έκδοση της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας, εξοικονομήσαμε αρκετά χρήματα αφού αποφύγαμε το κόστος της έκδοσης και επιτρέψαμε τη συμμετοχή όλων χωρίς περιορισμούς χώρου κλπ. Καταλάβαμε ότι οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο έκφρασης, επικοινωνίας αλλά και δημιουργίας καθώς προσπαθούσαμε να παρουσιάσουμε τα άρθρα μας αλλά και να αποτυπώσουμε τις σκέψεις και τα οράματά μας. Επίσης αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες του ιστότοπού μας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία με χρήση του εκπαιδευτικού υλικού και του υλικού των μαθημάτων που μας προσέφερε. Αντιληφθήκαμε ότι η/υ δεν σημαίνει μόνο παιχνίδι αφού μάθαμε να χειριζόμαστε στοιχειωδώς διάφορα λογισμικά χρήσιμα και αντιληφθήκαμε ότι οι νέες τεχνολογίες δίνουν ευκαιρίες συμμετοχής σ’ όλα τα παιδιά και δυνατότητες ανακάλυψης, δημιουργίας και έκφρασης ανεξάρτητα από τις γνωστικές δυνατότητες των παιδιών. Βρήκαμε νέες διαδρομές σκέψεις, ξεφύγαμε από τη σχολική καθημερινότητα.

 

Τι εργαλεία και τεχνολογίες πληροφορικής χρησιμοποιήσαμε.

Χρησιμοποιήθηκαν: ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, σκανερ, βιντεοκάμερες για τη ψηφιοποίηση του πηγαίου υλικού που διαθέτει πλούσιο το σχολείο μας εξαιτίας της ιστορικής του σημασίας. Χρησιμοποιήσαμε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κατά την επικοινωνία μας. Παράλληλα έγινε αναζήτηση ιστοσελίδων στο διαδίκτυο, δημιουργήσαμε ασκήσεις παιχνιδιών .

 

Με ποιους τρόπους γίναμε (με την εργασία μας) «πρεσβευτές» της τοπικής κοινότητας μέσα από το διαδίκτυο.

Ενεργοποιήσαμε το σύνολο σχεδόν της εκπαιδευτικής κοινότητας τους φορείς του τόπου μας αλλά και τους εκπαιδευτικούς ώστε να αντλήσουμε υλικό, πληροφορίες αλλά και να υπερβούμε τεχνικά εμπόδια.

 

Αντίκτυπος της εργασίας μας στην τοπική μας κοινότητα (σχολείο-γειτονιά-συνοικία).

Ένα μεγάλο μέρος της τοπικής κοινότητας επισκέπτεται και παρακολουθεί τον ιστότοπό μας και μαθαίνει τα νέα, τις δράσεις, τις δημιουργίες και τα προβλήματά μας. Την ιστοσελίδα μας παρακολουθούν άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο από Αμερική, Κύπρο, Ουκρανία όπου βρίσκονται πατριώτες μας μετανάστες ή γονείς που είναι ναυτικοί και ταξιδεύουν με εμπορικά πλοία στους ωκεανούς.

 

Πώς πήραν μέρος άλλα μέλη της κοινότητάς μας στην εργασία μας βοηθώντας εθελοντικά.

Κατά κύριο οι δάσκαλοί μας στήριξαν και στηρίζουν καθημερινά την προσπάθειά μας αλλά και Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας αφού συνέβαλε οικονομικά στην ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού του σχολείου μας.

 

Ανακαλύψεις – απρόοπτα – εκπλήξεις

Μας εξέπληξε ευχάριστα η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας, η αξιοποίησή του εκπαιδευτικού υλικού της στην καθημερινή διδακτική πράξη αλλά και η προσφορά υλικού και ιδεών για την ενημέρωση και βελτιστοποίησή της.

 

Σχολική Πινακοθήκη

asasa.jpg
Copyright © 2013. 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Rights Reserved.

 Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου,
 www.sepchiou.gr
          Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.