Σκοπός
Για να μπορούν όλοι να έχουν ενεργό ρόλο σε μια αντιπροσώπευση, πρέπει ο κάθε μαθητής να καταλάβει:
Ο σκοπός είναι όλοι να καταλάβουν ότι μπορούν να είναι στο συμβούλιο αν είναι προετοιμασμένοι να αναλάβουν την ευθύνη. Ένα καλό σχολικό συμβούλιο έχει πολύπλευρη αντιπροσώπευση που εκλέγεται δημοκρατικά από τους συμμαθητές τους.
Διαδικασία
Προώθηση (1η εβδομάδα) .
Ξεκίνημα: Συνάντηση με την εμπειρία του προηγουμένου συμβουλίου. Αφίσες σ΄ όλο το σχολείο.
Μαθαίνοντας στην τάξη.
Τι κάνει το συμβούλιο ή τι θα μπορούσε να κάνει. Γιατί πρέπει να συμμετέχεις. Γιατί δε χρειάζεται να ψηφίσεις τους φίλους σου.
Καμπάνια (2η εβδομάδα).
Υποψηφιότητες: Συγγραφή μιας τελικής διακήρυξης. Αποδοχή υποψηφιοτήτων.
Κάνοντας καμπάνια: βγάζοντας λόγους και απαντώντας ερωτήσεις δημιουργώντας αφίσες , ιστοσελίδες και βίντεο.
Ψηφοφορία (3η εβδομάδα).
Ψηφίζοντας: Μεγάλο γεγονός με κάλπες. Όλο το σχολείο ψηφίζει την ίδια μέρα.
Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα: Την ίδια μέρα (αν γίνεται) Ορίζουμε ποιοι μετρούν τις ψήφους.
Αξιολόγηση
Υποψήφιοι: Είχατε μεγάλη ποικιλία υποψηφίων; Αισθάνθηκαν καλά προετοιμασμένοι και τους δόθηκε αρκετός χρόνος για να προωθήσουν τους εαυτούς τους; Συζητάμε με αυτούς που δεν έβαλαν υποψηφιότητα, τι θα τους βοηθούσε για να θελήσουν να βάλουν την επόμενη φορά;
Ψηφοφόροι: Πως τους φάνηκε, είχαν αρκετή ενημέρωση για να διαμορφώσουν την άποψή τους;
Δράση -1: Τι είναι το σχολικό συμβούλιο
Σκοπός
Μέθοδος
i. Τι συμβαίνει εδώ;
ii. Ποιος χρησιμοποιεί αυτό το μέρος;
i. Ποιού οι ιδέες βελτιώθηκαν αφού τις συζήτησαν;
ii. Ποιος ενθουσιάστηκε με κάτι που είπε κάποιος και ο ίδιος δεν το είχε σκεφτεί;
iii. Ποιος θα ήθελε πραγματικά να γίνει η ιδέα του πραγματικότητα;
Δράση – 2 : Τι είναι μέλος του συμβουλίου
Σκοπός
Για τους μαθητές :
Για τους υποψηφίους:
Μέθοδος
· Να βρει τις ιδέες και γνώμες όλων στην τάξη, να τις καταγράψει και να τις πάει στη συνάντηση του συμβουλίου.
· Στη συνάντηση του συμβουλίου πρέπει να συζητήσουν τις ιδέες και να αποφασίζουν ποιες μπορούν να πραγματοποιήσουν.
· Μετά πρέπει να λένε στην τάξη τι συζητήθηκε και να πείσει την τάξη να βοηθήσει.
Μοιράζω την τάξη σε ζευγάρια.
i. Πώς θα ήταν
ii. Τι χαρακτήρες θα είχαν
iii. Τι εξοπλισμό θα είχαν
iv. Τι θα έκαναν
Γράφοντας τη διακήρυξη
Η διακήρυξη λέει γιατί θα είσαι καλός
Για σένα
Σκέψου πως θα ήταν ένας καλός αντιπρόσωπος.
Τι ικανότητες θα είχε; Γράψε αυτές που έχεις εσύ. Σε τι είσαι ιδιαίτερα καλός και αυτό θα βοηθούσε το έργο σου.
Θα ήμουν καλός αντιπρόσωπος επειδή είμαι :
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Τι θα έκανες;
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Τι νομίζεις ότι κάνει το σχολείο καλύτερο; Τι θα μπορούσες να κάνεις που θα άρεσε στους ανθρώπους; Σκέψου πράγματα ρεαλιστικά, που μπορείς να κάνεις μόνος σου και όχι ζητώντας από άλλους να κάνουν.
Αν με επιλέξετε, εγώ υπόσχομαι να :
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Βιβλιογραφία: Ιστότοπος: http://involver.org.uk/ Οκτώβριος 2014
Μετάφραση από τα Αγγλικά: Μπαχά Αντωνία
Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, www.sepchiou.gr
Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.