Το άκουσμα της νέας ενότητας ήχησε αρκετά βαρύ στα παιδικά μας αυτάκια! Παγκόσμια Τοπική και πολιτιστική κληρονομιά !! Χωρίς να το καταλάβουμε οδηγηθήκαμε σε ένα τόσο κοντινό και αγαπημένο χώρο :Το σχολείο μας ! Από τη στέκα στο τάμπλετ!!! Πολλές οι προκλήσεις και οι δράσεις ενδιαφέρουσες . Ανοίξαμε το σεντούκι της γιαγιάς και νιώσαμε την μυρωδιά του παρελθόντος . Στο τέλος μπήκαμε και στο δίλημμα : Το σχολείο του παππού, θα είναι και των παιδιών μας; Ακροβατήσαμε ανάμεσα στο συναίσθημα και την λογική . Νομίζουμε ότι άξιζε τον κόπο!!!Οι προτάσεις μας για την αξιοποίηση του υπάρχοντος κτηρίου πολλές!!!Υποσχόμαστε ότι θα προσπαθήσουμε και σαν υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες να τις στηρίξουμε !
Εργαστήρια δεξιοτήτων – Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά Γ2 τάξη
Τα παιδιά της τάξης μας ξεκινούν ένα περίπατο στον χώρο και «τον χρόνο» του σχολικού μας κτιρίου.Γνωρίζουν ότι έχει ηλικία πάνω από 100 χρόνια. Παρατηρούν τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική του, που δεσπόζει στο περιβάλλον, απέναντι από τον ναό του Αγίου Γεωργίου. Αντιλαμβάνονται τις ιδιαιτερότητες που έχει και σημειώνουν τις ελλείψεις του σε σύγκριση με ένα σύγχρονο σχολικό κτίριο.
Παράλληλα αναγνωρίζουν τη μεγάλη συναισθηματική αξία που έχει για τους γονείς και τους παππούδες τους, αφού οι περισσότεροι έχουν φοιτήσει σε αυτό.
Η επίσκεψη στο μουσείο που βρίσκεται στο ημιυπόγειο του σχολικού κτιρίου τα γεμίζει ενθουσιασμό και τους εξάπτει τη φαντασία.
Οι εικόνες που βλέπουν, σε συνδυασμό με τις αφηγήσεις των δικών τους για τη σχολική ζωή, τους δίνουν την ευκαιρία να σχηματίσουν τη δική τους γνώμη για τον ρόλο του κτιρίου στην εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Β’ τάξη του σχολείου μας ολοκλήρωσε το πρόγραμμα "Αγαπώ τη θάλασσα, την απολαμβάνω με ασφάλεια!"
Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια στη θάλασσα προκειμένου να υιοθετήσουν υπεύθυνες συμπεριφορές με γνώμονα την ατομική τους προστασία, αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μια γεύση από τη δουλειά των παιδιών μπορείτε να πάρετε στο βίντεο που ακολουθεί, ενώ για περισσότερες πληροφορίες και υλικό μπορείτε να ανατρέξετε στην ηλεκτρονική μας τάξη. https://eclass11.sch.gr/courses/9510001227/
Η Α’ Δημοτικού του 1ου Δημοτικού Βροντάδου τον πρώτο μήνα του 2022 μόχθησε να κατανοήσει τον αγροτικό πολιτισμό των Μαστιχοχωρίων. Οι μαθήτριες & μαθητές ενός ναυτεργατικού συνοικισμού, του Βροντάδου, ιχνηλάτησαν τον άλλο πυλώνα αυτοπεποίθησης της Χίου, εξίσου κοσμοπολίτικο, αφού η μαστίχα ταξιδεύει πια ως πολύτιμο φάρμακο στα πέρατα της οικουμένης. Το ζητούμενο ήταν η περιδιάβαση και η κατάδυση των μαθητριών/των σε έναν πολιτισμό που είναι πολύ κοντά τους αλλά αντιμετωπίζεται με οριενταλιστικούς φακούς. Ειδικά όμως σήμερα, υπάρχει μια πλούσια επιχειρηματολογία που υποστηρίζει ότι σε αβέβαιους καιρούς κλιματικής αλλαγής και επιδημιών επείγει μια εννοιολογική αλλαγή (conceptual change) που θα εφοδιάσει τα παιδιά με νοερές αναπαραστάσεις για το ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα, την εννοιολόγηση της νησιωτικότητας ως χώρου οικονομικής πολυσθένειας, την υπεράσπιση της βιοποικιλότητας στη Χίο η οποία απειλείται από την επέλαση των διασυστηματικών ζιζανιοκτόνων. Αναμένεται τελικά, μετά την καλλιέργεια των σύνθετων δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες να είναι ενεργητικοί κτίστες της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητάς τους.
Διαβάστε περισσότερα: H κληρονομιά της μαστίχας, Εργαστήρια Δεξιοτήτων Τάξη Α΄
Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, www.sepchiou.gr
Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.