^Επιστροφή στην αρχή
Get Adobe Flash player

Ενημέρωση Γονέων

Αγαπητοί γονείς στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνεται η δυνατότητα τακτικής ενημέρωσης σας από το εκπαιδευτικό προσωπικό για το σχολικό έτος 2021 - 22. Πριν την επίσκεψή σας στο σχολείο καλό θα είναι να ενημερώνετε τηλεφωνικά για την πρόθεσή σας αυτή καθώς επίσης να λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης για covid19.

Διαβάστε περισσότερα: Πρόγραμμα ενημέρωσης γονέων 2021 -22

Εργαστ. Δεξιοτήτων

Τελευταία Άρθρα

Τοποθεσία σχολείου

Διακρίσεις Σχολείου

Europ School Radio

Βιβλιοπροτάσεις

Ημερολόγιο Εορτολόγιο

 

 

Στατιστικά

Εμφανίσεις Άρθρων
2813297

Ανοίξαμε νέους διαύλους επικοινωνίας δημιουργώντας το "μπλογκάκι" του σχολείου μας. Αξίζει να το επισκέφθεστε. 

Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να μεταβείτε στην νέα ιστοσελίδα του σχολείου.

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (2021-2022)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου είναι ένα 8/θέσιο σχολείο το οποίο λειτουργεί σαν 9/θέσιο και μερικές φορέςσαν 10/θέσιο. Φέτος, φοιτούν σ΄ αυτό 137 παιδιά και εργάζονται 24 εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους  με πολλά χρόνια υπηρεσίας, ένα άτομο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό, μία καθαρίστρια και μία σχολική τροχονόμος. Η πλειονότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελείται από πολύ έμπειρους εκπαιδευτικούς με πολλά χρόνια προυπηρεσίας. Συχνά, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό λόγω της θεσμοθέτησης του αναπληρωτή εκπαιδευτικού. Χωροθετημένο στο νότιο μέρος του Βροντάδου, δέχεται παιδιά από μια μεγάλη εδαφική περιοχή αλλά και από την «Κιβωτό του Αιγαίου». Διαθέτει παράδοση αποδοχής και συμπερίληψης στα πλαίσια της διαφορετικότητας όλων των παιδιών που φοιτούν σε αυτό. Γειτνιάζει με την πλατεία ΦΟΒ, το Φαφαλίειο Στάδιο και τον Καθεδρικό ναό του Αγίου Γεωργίου. Έτσι αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι ανωτέρω χώροι, άνετος χώρος για στάθμευση οχημάτων, αξιόλογες αθλητικές υποδομές που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής του σχολείου καθώς και εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο ναό για εκκλησιασμό. Φιλοξενείται σε κτηριακές εγκαταστάσεις που αποτελούν ένα σύνολο από τρία συγκροτήματα . Το μεγαλύτερο συγκρότημα είναι ένα νεοκλασικό κτήριο που εγκαινιάστηκε το 1915 με έξι αίθουσες διδασκαλίας, δύο γραφεία δασκάλων και διευθυντή, ημιυπόγεια αίθουσα σχολικής βιβλιοθήκης, και ισόγειους χώρους για κυλικείο και αποθήκες. Το άλλο συγκρότημα είναι μια προσθήκη του 1977 με το ισόγειο της να εξυπηρετεί αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και το ολοήμερο τμήμα. Υπάρχουν ακόμη δύο αίθουσες διδασκαλίας προκάτ ,δύο προκάτ τουαλέτες μία εξ αυτών για άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και ανεξάρτητο κτίσμα με τουαλέτες για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Το σχολείο διαθέτει αύλειο χώρο περίπου δύο στρεμμάτων σε εννέα διαφορετικά επίπεδα με γήπεδο μπάσκετ, υπαίθριο θέατρο και σχολικό κήπο.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Σχολική διαρροή - φοίτηση:

Συχνή επικοινωνία για τις απουσίες των παιδιών μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων. Άμεση καταγραφή σε καθημερινή βάση των απουσιών στο myschool.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών:

Η σύνταξη, οργάνωση και εφαρμογή του Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμού του Σχολικού Συμβουλίου του Σχολείου. Υλοποίηση σχετικών εργαστηρίων δεξιοτήτων :  http://1dim-vront.chi.sch.gr/index.php/163-ergastiria-deksiotiton/1308-eimai-paidi-exo-dikaiomata-taksi-d

http://1dim-vront.chi.sch.gr/index.php/163-ergastiria-deksiotiton/1256-ksyse-tin-plati-mou-na-ksyso-tin-diki-sou

https://blogs.sch.gr/1dimvron/2021/11/13/to-dentro-tis-taxis/

https://blogs.sch.gr/1dimvron/scholikos-kanonismos-1oy-ds-vrontadoy-2021-22/

https://blogs.sch.gr/1dimvron/category/mathitiko-symvoylio/

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών:

Σημαντικό ρόλο παίζουν στην αρμονικότητα των σχέσεων η εμπειρία, η αφοσίωση και ο επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών του σχολείου οι οποίοι στον τομέα αυτό αφιερώνουν κόπο και χρόνο εκτός των προβλεπομένων χωρίς αυτό να αναγνωρίζεται έμπρακτα από τον εργοδότη τους.

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας:

Η διάθεση των εκπαιδευτικών και ο επαγγελματισμός τους διευκόλυνε την επικοινωνία και τη συνεργασία με τους γονείς. Μέσα από τους διαύλους επικοινωνίας που έχουν ανοίξει σχεδόν όλο το 24ωρο ακόμη και Σαββατοκύριακα επικοινωνούν με τους γονείς και ενημερώνουν, συμβουλεύουν , επιλύουν προβλήματα με όσα μέσα έχουν στη διάθεσή τους. Ιδιαίτερα με την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και με τα προβλήματα που προέκυψαν από την πανδημία οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έδωσαν ένα γιγάντιο αγώνα ώστε να μη χάσουν την επαφή με τα παιδιά και τους γονείς. Οι σχέσεις του σχολείου με το Σύλλογο Γονέων αλλά και η διάθεση υποστήριξή τους διευκόλυνε την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας.

Σημεία προς βελτίωση

Ανάγκη θεσμοθέτηση νομικής περιορισμένου και συγκεκριμένου αριθμού απουσιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπως ακριβώς και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εφόσον η φοίτηση είναι υποχρεωτική.

Θα μπορούσαν να οργανωθούν απο κοινού με τους γονείς του σχολείου δράσης επιμόρφωσης που θα αφορούν τις σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους. Η αλήθεια είναι ότι τα συνεχόμενα κύματα της πανδημίας του κορωνοιού στάθηκαν τροχοπέδη στην υλοποίηση των προαναφερόμενων πρωτοβουλιών. Καλό θα ήταν να τοποθετηθούν στο σχολείο παιδοψυχολόγος αλλά και κοινωνική λειτουργός οι οποίες με τις γνώσεις και τις παρεμβάσεις θα βοηθούσαν το μέγιστο στη βελτιστοποίηση των σχέσεων μετάξύ των παιδιών.

Θα πρέπει να αμβλυνθούν οι κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες οι οποίες οδηγούν τα παιδιά σε διαφορετικές αφετηρίες εκπαιδευτικές και οι οποίες δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Σημαντικό ρόλο θα μπορούσε εδώ να διαδραματίσει και ο θεσμός του κοινωνικού λειτουργού στο σχολείο. Πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος στους εκπαιδευτικούς ώστε να επικεντρωθούν περισσότερο στον τομέα αυτό. Η αύξηση του φόρτου εργασίας και της παιδαγωγικής και διδακτικής " γραφειοκρατίας" που έχει εγκατασταθεί στην σχολική καθημερινότητα τα δύο τελευταία χρόνια στέκεται τροχοπέδη . Πολλές φορές καλείται ο εκπαιδευτικός να διαδραματίσει ακόμη και το ρόλο του νοσηλευτή ή του ιατρού . Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η ανάθεση τέτοιων καθηκόντων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού. Απαιτείται τελικά μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και στελέχωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ( νοσηλευτής, κοινωνικός λειτουργός, παιδοψυχολόγος). Ο υπερβολικός παιδαγωγικός – διδακτικός «γραφειοκρατικός» φόρτος τείνει να εξουθενώσει τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Η ανάθεση πολλαπλών καθηκόντων πέραν των εκπαιδευτικών δυσκολεύει την επικοινωνία με τους γονείς και βαραίνει πολλές φορές τη σχέση τους, αφού καλούνται οι εκπαιδευτικοί να πείσουν τους γονείς να είναι συνεπείς με καθήκοντα που δεν σχετίζονται με τη αυστηρά σχολική καθημερινότητα ( βλέπε πανδημία κορωνοιού , λίστες ιχνηλάτησης κρουσμάτων πειθαρχία εφαρμογής κλπ).

Είναι αναγκαίο να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος χρόνος για τους εκπαιδευτικούς και τα καθήκοντά τους να περιοριστούν στα διδακτικά – παιδαγωγικά.

Ωστόσο, στο σχολείο μας υπήρχε ανάγκη και για δεύτερο εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για μαθητή της Ε’ τάξης. Σύμφωνα με την διάγνωση του, χρειαζόταν στήριξη 14 ώρες εβδομαδιαίως , αλλά το αίτημα του σχολείου και των γονέων δεν ικανοποιήθηκε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι δυσκολίες του μαθητή να αυξάνονται και οι γονείς να καταφεύγουν στην λύση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Το ενδιαφέρον και η θέληση υποστήριξης του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την ευρύτερη κοινότητα αλλά και ατομικά από γονείς και κατοίκους της γειτονιάς του σχολείου. Το αδιάλειπτο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα αλλά και οι προσωπικοί, οικογενειακοί και εθνικοί δεσμοί των εκπαιδευτικών με την τοπική κοινότητα και όχι μόνο, αφού αποτελεί και τον γενέθλιο τόπο τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συνδέονται και προσωπικά με την ιστορία και την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και του σχολείου γενικότερα με βαθύτερους από τους επαγγελματικούς δεσμούς.

Σημεία προς βελτίωση

Είναι αδήριτη ανάγκη η υπηρεσία να εξασφαλίζει άμεσα και ταχύτητα την κάλυψη απουσιών εκπαιδευτικών που υπερβαίνουν τις δύο μέρες με εκπαιδευτικούς αντικαταστάτες. Εντοπίζεται διαχρονικά απουσία ουσιαστικού ενδιαφέροντος για τις υποδομές και τον εξοπλισμό του σχολείου από τους υπεύθυνους φορείς ( Δήμος, Υπουργείο Παιδείας). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ενεργειακή αναβάθμιση του σχολείου αλλά και η ανάγκη από μια επισκευή ευρείας κλίμακας μια και το βασικό του κτίριο θεμελιώθηκε το 1915. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να σπαταλούνται πόροι και χρόνος από τη διοίκηση του σχολείου ώστε να αποκατασταθούν φθορές και ζημιές δεκαετιών. Η διεύθυνση του σχολείου αναλώνεται καθημερινά με μικροεπισκευαστικά ζητήματα αντί να αφιερώσει χρόνο στο διδακτικό – παιδαγωγικό – συμβουλευτικό της ρόλο. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο ίδιος ο διευθυντής εκτελεί χρέη τεχνίτη για να μικροεπισκευές και βλάβες που συνδέονται με τις υποδομές και τον εξοπλισμό του σχολείου (ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ταμπλέτες , φωτοτυπικά μηχανήματα κλπ).

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις επιμορφώσεις και η βαθύτερη επιθυμία τους για επιμόρφωση η οποία όμως δεν θα τους θέτει στο περιθώριο της διαδικασίας ανίχνευσης των επιμορφωτικών τους αναγκών. Το υλικό που παρείχαν ειδικά του ΙΕΠ και που αφορούσε τα εργαστήρια δεξιοτήτων ήταν πλούσιο και χρήσιμο. Η επιθυμία των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση όχι όμως με την μορφή της εξ αποστάσεως που παρείχε το ΙΕΠ ή συντονιστές εκπαιδευτικού έργου.

Σημεία προς βελτίωση

Οι επιμορφώσεις που οργανώθηκαν από το ΙΕΠ και ήταν εξ αποστάσεως δεν είχαν ουσιαστικό αποτέλεσμα για τους εκπαιδευτικούς . Ήταν απρόσωπες χωρίς καθοδήγηση, έλεγχο και συμβουλευτική και μακριά από τις ανάγκες τους οι οποίες βέβαια δεν είχαν αναζητηθεί εκ των προτέρων. Δυστυχώς όλα τα προηγούμενα καλλιέργησαν αρνητικές στάσεις για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Αρνητικός παράγοντας ήταν και τα περιοριστικά μέτρα εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοιού τα οποία απέτρεψαν την οργάνωση περισσότερων επιμορφώσεων και ιδιαίτερα ενδοσχολικών. Μετά την παύση συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα εάν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν θα πρέπει το σχολείο να αναζητήσει τη συμμετοχή του ξανά σε αυτά.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Μέσω της δράσης «Σχολικό Συμβούλιο» (https://blogs.sch.gr/1dimvron/category/mathitiko-symvoylio/ ), οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να μιλήσουν στις τάξεις τους για αξίες όπως δημοκρατία, εθελοντισμός, δικαιώματα του παιδιού και να πάρουν μέρος σε εκλογικές διαδικασίες σεβόμενοι τις αρχές της δημοκρατίας. Η ενασχόλησή τους ως μέλη του συμβουλίου, τους έδωσε τη δυνατότητα να διαχειριστούν καταστάσεις και να καταλήξουν σε αποφάσεις χρησιμοποιώντας την κριτική τους σκέψη, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα και τη δημιουργικότητα τους. Στο σύνολο τους, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να εκφράζουν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς για τη σχολική ζωή, ξέροντας ότι υπάρχουν οι εκπρόσωποι τους που θα ακούσουν τη φωνήτους και θα συνεργαστούν για να δώσουν τις κατάλληλες λύσεις με τους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή. Το  Σχολικό Συμβούλιο ανέλαβε δράσεις που ήταν προς όφελος του συνόλου των μαθητών και διαχειρίστηκε τα χρήματα του ταμείου του με σύνεση και βάζοντας σε προτεραιότητα τις ανάγκες των παιδιών.

Η δράση «Σχολικός κανονισμός» (https://blogs.sch.gr/1dimvron/scholikos-kanonismos-1oy-ds-vrontadoy-2021-22/) είχε ως αποτέλεσμα να συνταχθεί ύστερα από συζήτηση ανάμεσα στον διευθυντή και στον σύλλογο διδασκόντων, ένα κείμενο που περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και θέτει τους κανόνες που συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Αυτό το κείμενο κοινοποιήθηκε μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου στους γονείς και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απρόσκοπτη λειτουργία της μονάδας αφού υπήρχε συμμόρφωση όλων προς τις αρχές λειτουργίας του σχολείου, επιλύοντας πρακτικά θέματα (ώρες εισόδου και αποχώρησης από το σχολείο, ώρες επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς, δημιουργία μαθητικής κάρτας που περιγράφει τον τρόπο αποχώρησης των μαθητών, θέματα ασφάλειας και υγιεινής των παιδιών κλπ)κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η δράση «Αναμόρφωση ιστοσελίδας» (https://blogs.sch.gr/1dimvron/ )είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ιστολογίου που λειτουργεί παράλληλα με την ιστοσελίδα και στόχο έχει να γίνει η λειτουργία του πιο προσιτή στους εκπαιδευτικούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ιστοσελίδες φτιαγμένες σε περιβάλλον joomla. Το γεγονός αυτό μελλοντικά θα διευκολύνει την επικοινωνία του σχολείου με μαθητές και γονείς, καθώς θα μπορούν όλοι οι εκπαιδευτικοί να εμπλουτίζουν άμεσα το ιστολόγιο με άρθρα που θα περιγράφουν τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής και να προωθούν τις δράσεις του σχολείου στην τοπική κοινότητα. Παράλληλα, τα παιδιά θα μπορούν να έχουν τον δικό τους χώρο και να αρθρογραφούν για θέματα που τους απασχολούν.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν είχαν σχέση με τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας, αφού σημειώνονταν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πολλές απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών. Λόγω της απαγόρευσης των συγκεντρώσεων και της αποφυγής συνωστισμού στον χώρο του σχολείου, σημειώθηκαν πολλές αναβολές και ακυρώσεις δράσεων του Μαθητικού Συμβουλίου. Όταν οι συνθήκες το επέτρεπαν, οι δράσεις περιορίζονταν σε επίπεδο τμημάτων και μόνο σε εξωτερικούς χώρους.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Πρακτική 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος Δράσης

Ενίσχυση λειτουργίας Σχολικού Συμβουλίου

Στόχος Βελτίωσης

Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ανάπτυξη των κοινωνικών- συμμετοχικών ικανοτήτων, η καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων και αξιών (ισότητα, αλληλεγγύη, σεβασμός της διαφοράς), καθώς και η καλλιέργεια των ιδιαίτερων κλίσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών, με σκοπό την προετοιμασία τους για την ενεργό συμμετοχή τους στα κοινά ως υπεύθυνων και δημοκρατικών πολιτών. Συγκεκριμένα οι στόχοι της δράσης είναι:

Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων

Η βελτίωση της συνεργασίας των μαθητικών κοινοτήτων με τους

εκπαιδευτικούς και τους γονείς για την προώθηση και επίλυση θεμάτων που

αφορούν τη σχολική μονάδα

Η κινητοποίηση και ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε εκδηλώσεις

κοινωνικού και πολιτιστικού περιεχομένου, καθώς και σε δράσεις κοινωνικής

προσφοράς

Ενέργειες Υλοποίησης

Η συγκεκριμένη δράση ξεκινά με την ενημέρωση όλων των μαθητών /τριών αλλά και των εκπ/κών που τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά στο σχολείο για τον θεσμό του Μαθητικού Συμβουλίου και τις δράσεις που έχουν αναπτυχθεί από την ίδρυση του το 2014, με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα

Erasmus με τίτλο “Big issues in small hands” μέσα από το αρχείο της ιστοσελίδας του σχολείου (

http://1dim-vront.chi.sch.gr/index.php/big-issues-in-small-hands)

Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν στις τάξεις τους τις προηγούμενες δράσεις τουΜαθητικού Συμβουλίου με σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες της Δ’ ,Ε’ και Στ’ τάξης τις δυνατότητες αλλά τις υποχρεώσεις των μελών του Συμβουλίου. Συγκεκριμένα, ακολουθούνται τα εξής βήματα:

Προετοιμασία

Για να μπορούν όλοι να έχουν ενεργό ρόλο σε μια αντιπροσώπευση, πρέπει ο κάθε μαθητής να καταλάβει:

1. Τι εννοούμε καλό συμβούλιο

2. Τι σημαίνει καλό μέλος του συμβουλίου

3. Γιατί πρέπει να συμμετέχει

4. Γιατί δεν χρειάζεται να ψηφίζει τους φίλους του

Ο σκοπός είναι να καταλάβουν όλοι ότι μπορούν να είναι στο συμβούλιο αν είναι προετοιμασμένοι να αναλάβουν την ευθύνη. Ένα καλό σχολικό συμβούλιο έχει πολύπλευρη αντιπροσώπευση, που εκλέγεταιδημοκρατικά από τους συμμαθητές τους.

Διαδικασία

Προώθηση (1η εβδομάδα) .

Ξεκίνημα: Εξοικείωση με τις δράσεις του Συμβουλίου μέσα από το ημερολόγιο σχολικής ζωής στην ιστοσελίδα του σχολείου(http://1dim-vront.chi.sch.gr/index.php/2011-09-01-18-01-57)

Για να γίνει απόλυτα κατανοητός ο ρόλος του μέλους του Μαθητικού Συμβουλίου και η ευθύνη που φέρουν οιψηφοφόροι, οργανώνονται δράσεις με τη μορφή ιδεοθύελλας και παιχνιδιών που στόχο έχουν να εντοπίσουν οι μαθητές/τριες ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός συνειδητού μέλους του Συμβουλίου και με ποια κριτήρια μπορούν να επιλέξουν τον κατάλληλο αντιπρόσωπο τους (https://involver.org.uk/)

Καμπάνια (2η εβδομάδα).

Αποδοχή υποψηφιοτήτων.

Προεκλογική καμπάνια με εκφώνηση λόγων και δημιουργία αφισών από τους υποψήφιους των εκλογών.

Ψηφοφορία (3η εβδομάδα).

Οι μαθητές των τριών μεγάλων τάξεων Δ’ Ε’ και Στ’ ψηφίζουν ανά τάξη για την ανάδειξη συνολικά 11 αντιπροσώπων και 3 αναπληρωματικών μελών. Στη συνέχεια, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, γίνεται η πρώτη συνεδρίαση και οι συμμετέχοντες, αφού διαβάσουν προσεκτικά το καταστατικό ίδρυσης του Συμβουλίου, υπογράφουν το συμβόλαιο δέσμευσης τους ως προς να υπηρετούν σωστά τους σκοπούς του Συμβουλίου.

Σύσταση σε σώμα (4η εβδομάδα)

Τα εκλεγμένα μέλη του συμβουλίου συνεδριάζουν για να εκλέξουν τον πρόεδρο, αντιπρόεδρο, γραμματέα και ταμία, τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη.(http://1dim-vront.chi.sch.gr/index.php/big-issues-in-smallhands/ 166-sxoliko-symvoylio-paidion/1253-ekloges-mathitikoy-symvouliou-2021-222)

Ακολουθούν συνεδριάσεις του Συμβουλίου με την καθοδήγηση εκπαιδευτικού που συμμετέχει στην ομάδα υλοποίησης της συγκεκριμένης δράσης του σχολείου, με θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή και τον προγραμματισμό δράσεων.

Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

https://blogs.sch.gr/1dimvron/category/mathitiko-symvoylio/

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Σύγχρονες πρακτικές αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης μαθητών/τριων με τη χρήση

νέων τεχνολογιών.__

 

Σχολική Πινακοθήκη

sebel.jpg
Copyright © 2013. 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Rights Reserved.

 Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου,
 www.sepchiou.gr
          Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.