Την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011 και ώρα 6.00μ.μ.πραγματοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα ομιλία της κ. Μαρίας Παπαζή, λογοθεραπεύτριας ? ειδικής παιδαγωγού,που αφορούσε το θέμα των μαθησιακών δυσκολιών αλλά και τη δυσλεξία και η οποία οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων.
Ο Σύλλογος Γονέων αλλά και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του Σχολείου μας ευχαριστεί ιδιαίτερα την κ. Παπαζή για την αξιόλογη παρουσίαση και συμβουλευτική που παρείχε αλλά και τους γονείς που παρέστησαν σ' αυτήν.
Παράλληλα δόθηκε στους γονείς το παρακάτω συμβουλευτικό έντυπο:
Χρήσιμες Στρατηγικές Μελέτης
Οργάνωση Σκηνικού
- Χρησιμοποιήστε ένα συρτάρι γραφείου, ένα κουτί για να τοποθετήσετε τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα αντικείμενα, όπως τα υλικά που δίνει ο δάσκαλος, μολύβια, γόμες, ξύστρες κ.α.
- Να είστε ευέλικτοι ως προς το χώρο μελέτης του παιδιού. Ρωτήστε το παιδί σας που του αρέσει να διαβάζει, το αγαπημένο περιβάλλον μελέτης των παιδιών μπορεί να αλλάζει καθώς μεγαλώνουν.
- Απομακρύνετε ό,τι δεν χρειάζεται για την παρούσα εργασία.
Προγραμματισμός
- Χρησιμοποιήστε ένα πλάνο μελέτης για να καταγράφετε τις εργασίες. Εξασφαλίστε ότι οι εργασίες για το σπίτι φτάνουν στο σπίτι, διδάσκοντας στο παιδί να τις καταγράφει όταν δίνονται από τον δάσκαλο (φύλλο πληροφοριών για τις εργασίες).
- Αποθηκεύστε χρήσιμες ιστοσελίδες από το διαδίκτυο.
Φτιάξτε ένα πρόγραμμα μελέτης και ακολουθήστε το, λαμβάνοντας υπόψη σας :
1. Ηλικία παιδιού
2. Ποσότητα μελέτης
3. Επιπλέον δραστηριότητες
4. Ώρα αποδοτικότητας
Διαμόρφωση σκηνικών
- Αποφύγετε την απότομη μετάβαση από το παιχνίδι στην μελέτη, το παιδί πρέπει να εμπλακεί σε κάποια ενδιάμεση δραστηριότητα όπως: τάϊσμα κατοικίδιου, δουλείες σπιτιού.
- Βοηθήστε το παιδί σας να ξεκινήσει την μελέτη και μετά απομακρυνθείτε. Δείξτε του το σωστό δρόμο για την επίλυση των εργασιών διαβάζοντας μαζί του μόνο τις οδηγίες και δίνοντας του συμβουλές στο πως θα δουλέψει.
- Κάνετε διαλείμματα: Να έχετε ένα ρολόι για να καθορίζετε τις χρονικές περιόδους της μελέτης (καθημερινό πρόγραμμα μελέτης).
- Επιβράβευση
- Επιβραβεύστε την πρόοδο. Η παροχή περιστασιακών αμοιβών κατά την ικανοποίηση των στόχων της μελέτης, μπορεί να αποτελέσει σημαντική κινητήρια δύναμη.
- Μετατρέψτε το παιδί σας σε δάσκαλο, το να διδάσκει άλλους αποκαλύπτει πόσα πράγματα ξέρει.