Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία, Γνωριμία με επαγγέλματα – Εργασία και χαρά
Ξεκινήσαμε το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τη συζήτηση για το τι σημαίνει επάγγελμα και τι αξία έχει στη ζωή κάθε ανθρώπου. Συζητήσαμε για το επάγγελμα των γονιών μας, τα χαρακτηριστικά του και τις δυσκολίες του. Κατά την επίσκεψή μας στη Δασκαλόπετρα, κάναμε περίπατο στο λιμανάκι και συναντήσαμε ένα ψαρά της περιοχής. Μας μίλησε για το επάγγελμά του, τις δυσκολίες που έχει αλλά και την ευχαρίστηση που του δίνει Μέσα από την ενότητα της Γλώσσας «του κόσμου το ψωμί», συζητήσαμε για το επάγγελμα του αρτοποιού. Φτιάξαμε στο σχολείο το δικό μας ψωμί. Επισκεφτήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου, όπου ενημερωθήκαμε για το επάγγελμα του πυροσβέστη. Τέλος καταγράψαμε και ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που επιθυμούμε να ακολουθήσουμε όταν μεγαλώσουμε. Δεν καταφέραμε να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο «αντικείμενο», μέσα στον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας.
Το θέμα του εθελοντισμού είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων της Β’ τάξης. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συζήτησαν και κατέγραψαν τις ιδέες τους και τις προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με την προσφορά βοήθειας τόσο σε συνανθρώπους μας όσο και στο φυσικό μας περιβάλλον. Επίσης, αναζήτησαν πληροφορίες στις ιστοσελίδες εθελοντικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στη Χίο και αλλού. Μέσα από τις συζητήσεις στην τάξη αναδείχθηκε και το ζωηρό ενδιαφέρον των παιδιών για το επίκαιρο θέμα του πολέμου. Εκφράστηκαν οι προβληματισμοί, οι φόβοι και οι αγωνίες τους. Αλλά παράλληλα φανερώθηκε και η διάθεσή τους να βοηθήσουν όπως μπορούν για την ανακούφιση των ανθρώπων που υποφέρουν από τις συνέπειες του πολέμου. Έτσι, συμμετείχαν στη συσκευασία ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά της Ουκρανίας που διατέθηκαν από το σχολείο μας στο Χαμόγελο του Παιδιού. Τέλος, αποτύπωσαν τις ιδέες τους για μελλοντικές εθελοντικές δράσεις σε ομαδικό κολλάζ και όλοι μαζί τραγούδησαν:
«Υπάρχουν χέρια που απ' το άδικο έχουν σφίξει
έχουνε σφίξει και έχουν γίνει μια γροθιά
και μ' άλλα χέρια έχουν σμίξει για να σβήσουν τη φωτιά
ίσως τα χέρια τα δικά μας να 'ναι χέρια σαν κι αυτά»
Στίχοι-Μουσική: Μ. Κούμαρης
Στόχος του 4ου Εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουμε, να εξοικειωθούμε και να δημιουργήσουμε podcast ηχοϊστορία ή εικονογραφημένη ηχοϊστορία. Αρχικά γράψαμε την δική μας ιστορία με τίτλο «Η Κοκκινοσκουφίτσα και το καλό λυκάκι», ένα παραμύθι «από την ανάποδη», όπου αντιστρέψαμε τους ρόλους του κλασσικού παραμυθιού και κάναμε τον λύκο καλό, ενώ την Κοκκινοσκουφίτσα ένα άταχτο κορίτσι που της αρέσουν οι φάρσες. Στη συνέχεια εικονογραφήσαμε την ιστορία μας και τέλος με την επιμέλεια του κ. Σωτήρη Βλάχου, εκπ/κού μουσικής, πραγματοποιήσαμε την ηχογράφηση των κειμένων μας και τον εμπλουτισμό τους με μουσική. Έτσι δημιουργήσαμε ένα βίντεο κι ένα ψηφιακό βιβλίο με τη χρήση του λογισμικού Storyjumper. Οι μαθητές της Δ΄τάξης
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη , Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα
Ξεκινήσαμε το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων ακολουθώντας «με τον τρόπο μας» το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Out of EdenLearn του ανθρωπολόγου δημοσιογράφου Paul Salopek, μέσω του ταξιδιού του σε ολόκληρο τον κόσμο. Προορισμός μας η περιήγηση στον τόπο μας με διαφορετική ματιά, μέσα από την οπτική της επίμονης παρατήρησης και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Αφού μελετήσαμε χάρτες διαφόρων ειδών, δημιουργήσαμε τον χάρτη της γειτονιάς του σχολείου μας. Πήραμε χρόνο και τον αναδημιουργήσαμε με οδηγό τις αισθήσεις μας. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, εμείς τα παιδιά δημιουργήσαμε – γεννήσαμε προσωπικότητες που έχουν γεννηθεί στην γειτονιά, φέροντας τεκμήρια του παρελθόντος. Τους φορτώσαμε με μνήμη και εμπειρίες, ώστε να συνθέσουμε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα που σχετίζεται με τον τόπο. Μέσα από ομάδες γίναμε οι «ήρωες» ( κτηνίατροι, ναυτικοί, αρχαιολόγοι,βοτανολόγοι ) που ζωντανεύουν και δημιουργούν την προσωπική τους ιστορία και οι «δημοσιογράφοι» που μέσα από τις συνεντεύξεις καταγράφουν δεδομένα για τη ζωή στην ιδιαίτερη πατρίδα μας και την εργασιακή συμβολή μας, δίνοντας τόπο σε μια διαπολιτισμική επικοινωνία με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της μνήμης καθώς και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της δημιουργικής σκέψης. Τέλος, φτάνοντας στον προορισμό μας, εντοπίσαμε τον Paul Salopek, με τη φαντασία μας στη διαδρομή του επτάχρονου ταξιδιού του στον παγκόσμιο χάρτη και του στείλαμε επιστολή για να τον προσκαλέσουμε να επισκεφτεί τον τόπο μας, προκειμένου να τον ξεναγήσουμε σύμφωνα με την ιδιαίτερη εμπειρία που αποκτήσαμε αλλά και για να μάθουμε περισσότερα για το ενδιαφέρον ταξίδι του.
Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, www.sepchiou.gr
Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.