Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία, Γνωριμία με επαγγέλματα – Εργασία και χαρά
Ξεκινήσαμε το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τη συζήτηση για το τι σημαίνει επάγγελμα και τι αξία έχει στη ζωή κάθε ανθρώπου. Συζητήσαμε για το επάγγελμα των γονιών μας, τα χαρακτηριστικά του και τις δυσκολίες του. Κατά την επίσκεψή μας στη Δασκαλόπετρα, κάναμε περίπατο στο λιμανάκι και συναντήσαμε ένα ψαρά της περιοχής. Μας μίλησε για το επάγγελμά του, τις δυσκολίες που έχει αλλά και την ευχαρίστηση που του δίνει Μέσα από την ενότητα της Γλώσσας «του κόσμου το ψωμί», συζητήσαμε για το επάγγελμα του αρτοποιού. Φτιάξαμε στο σχολείο το δικό μας ψωμί. Επισκεφτήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου, όπου ενημερωθήκαμε για το επάγγελμα του πυροσβέστη. Τέλος καταγράψαμε και ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που επιθυμούμε να ακολουθήσουμε όταν μεγαλώσουμε. Δεν καταφέραμε να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο «αντικείμενο», μέσα στον χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας.
Το θέμα του εθελοντισμού είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε στο 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων της Β’ τάξης. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συζήτησαν και κατέγραψαν τις ιδέες τους και τις προσωπικές τους εμπειρίες σχετικά με την προσφορά βοήθειας τόσο σε συνανθρώπους μας όσο και στο φυσικό μας περιβάλλον. Επίσης, αναζήτησαν πληροφορίες στις ιστοσελίδες εθελοντικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στη Χίο και αλλού. Μέσα από τις συζητήσεις στην τάξη αναδείχθηκε και το ζωηρό ενδιαφέρον των παιδιών για το επίκαιρο θέμα του πολέμου. Εκφράστηκαν οι προβληματισμοί, οι φόβοι και οι αγωνίες τους. Αλλά παράλληλα φανερώθηκε και η διάθεσή τους να βοηθήσουν όπως μπορούν για την ανακούφιση των ανθρώπων που υποφέρουν από τις συνέπειες του πολέμου. Έτσι, συμμετείχαν στη συσκευασία ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά της Ουκρανίας που διατέθηκαν από το σχολείο μας στο Χαμόγελο του Παιδιού. Τέλος, αποτύπωσαν τις ιδέες τους για μελλοντικές εθελοντικές δράσεις σε ομαδικό κολλάζ και όλοι μαζί τραγούδησαν:
«Υπάρχουν χέρια που απ' το άδικο έχουν σφίξει
έχουνε σφίξει και έχουν γίνει μια γροθιά
και μ' άλλα χέρια έχουν σμίξει για να σβήσουν τη φωτιά
ίσως τα χέρια τα δικά μας να 'ναι χέρια σαν κι αυτά»
Στίχοι-Μουσική: Μ. Κούμαρης
Στόχος του 4ου Εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουμε, να εξοικειωθούμε και να δημιουργήσουμε podcast ηχοϊστορία ή εικονογραφημένη ηχοϊστορία. Αρχικά γράψαμε την δική μας ιστορία με τίτλο «Η Κοκκινοσκουφίτσα και το καλό λυκάκι», ένα παραμύθι «από την ανάποδη», όπου αντιστρέψαμε τους ρόλους του κλασσικού παραμυθιού και κάναμε τον λύκο καλό, ενώ την Κοκκινοσκουφίτσα ένα άταχτο κορίτσι που της αρέσουν οι φάρσες. Στη συνέχεια εικονογραφήσαμε την ιστορία μας και τέλος με την επιμέλεια του κ. Σωτήρη Βλάχου, εκπ/κού μουσικής, πραγματοποιήσαμε την ηχογράφηση των κειμένων μας και τον εμπλουτισμό τους με μουσική. Έτσι δημιουργήσαμε ένα βίντεο κι ένα ψηφιακό βιβλίο με τη χρήση του λογισμικού Storyjumper. Οι μαθητές της Δ΄τάξης
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη , Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα
Ξεκινήσαμε το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων ακολουθώντας «με τον τρόπο μας» το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Out of EdenLearn του ανθρωπολόγου δημοσιογράφου Paul Salopek, μέσω του ταξιδιού του σε ολόκληρο τον κόσμο. Προορισμός μας η περιήγηση στον τόπο μας με διαφορετική ματιά, μέσα από την οπτική της επίμονης παρατήρησης και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας. Αφού μελετήσαμε χάρτες διαφόρων ειδών, δημιουργήσαμε τον χάρτη της γειτονιάς του σχολείου μας. Πήραμε χρόνο και τον αναδημιουργήσαμε με οδηγό τις αισθήσεις μας. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, εμείς τα παιδιά δημιουργήσαμε – γεννήσαμε προσωπικότητες που έχουν γεννηθεί στην γειτονιά, φέροντας τεκμήρια του παρελθόντος. Τους φορτώσαμε με μνήμη και εμπειρίες, ώστε να συνθέσουμε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα που σχετίζεται με τον τόπο. Μέσα από ομάδες γίναμε οι «ήρωες» ( κτηνίατροι, ναυτικοί, αρχαιολόγοι,βοτανολόγοι ) που ζωντανεύουν και δημιουργούν την προσωπική τους ιστορία και οι «δημοσιογράφοι» που μέσα από τις συνεντεύξεις καταγράφουν δεδομένα για τη ζωή στην ιδιαίτερη πατρίδα μας και την εργασιακή συμβολή μας, δίνοντας τόπο σε μια διαπολιτισμική επικοινωνία με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της μνήμης καθώς και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της δημιουργικής σκέψης. Τέλος, φτάνοντας στον προορισμό μας, εντοπίσαμε τον Paul Salopek, με τη φαντασία μας στη διαδρομή του επτάχρονου ταξιδιού του στον παγκόσμιο χάρτη και του στείλαμε επιστολή για να τον προσκαλέσουμε να επισκεφτεί τον τόπο μας, προκειμένου να τον ξεναγήσουμε σύμφωνα με την ιδιαίτερη εμπειρία που αποκτήσαμε αλλά και για να μάθουμε περισσότερα για το ενδιαφέρον ταξίδι του.
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων , στην ενότητα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ ,ασχοληθήκαμε με το θέμα: Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ ,Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ – Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ!
Η γειτονιά μας! Μέχρι χθες πιστεύαμε ότι η γειτονιά είναι οι άνθρωποι που μένουν δίπλα μας. Τώρα πια γνωρίζουμε ,ότι οι γειτονιές όλων ανταμώνουν . Όλος ο κόσμος είναι η γειτονιά μας . Αν πάνω στον παγκόσμιο χάρτη τοποθετηθούν οι χάρτες όλων των παιδιών ,τότε είμαστε όλοι πλάι πλάι. Μέσω αυτού του προγράμματος ,γίναμε ανθρωπολόγοι , ερευνητές και δημοσιογράφοι !!!Μπήκαμε στα σπίτια των γειτόνων μας και πήραμε συνεντεύξεις , φτιάξαμε το χάρτη της γειτονιά μας , ανακαλύψαμε την αγαπημένη μας γωνιά και φυσικά βάλαμε τα παρατηρητικά μας ματάκια, αυτάκια , μυτούλες κτλ …Ξεκινήσαμε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και φτάσαμε στην αγαπημένη μας γωνιά , στην Κλειδού ! Μοιάζει τεράστια απόσταση , κι όμως είναι πολύ κοντά . Σας παρουσιάζουμε εδώ τη δουλίτσα μας κι ελπίζουμε να σας πείσουμε : ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ!!! ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ Γ1
Η πολυπόθητη μέρα για την πραγματοποίηση της προγραμματισμένης επίσκεψης στο Μουσείο Μαστίχας ξημέρωσε την Πέμπτη 26 Μαΐου και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο. Ξεκινήσαμε με μια έκπληξη για τους μικρούς μαθητές της Α΄ τάξης του σχολείου μας! Επισκεφτήκαμε το μεγαλύτερο σε παραγωγή μαστίχας μεσαιωνικό χωριό, το Πυργί. Ξεναγηθήκαμε από τον σύζυγό μου Πυργούση πια, Κώστα Προμπονά , δάσκαλο μικρών παιδιών στα Μαστιχοχώρια. Περπατήσαμε τις δαιδαλώδης διαδρομές της καστροπολιτείας, θαυμάσαμε την γεωμετρικότητα των ασπρόμαυρων σχεδίων, μεταφερθήκαμε νοερά στην εποχή που η Κάτω Πόρτα του χωριού έκλεινε για να προστατευτεί το χωριό από τους πειρατές. Η πιο σημαντική στιγμή της ξενάγησης ήταν η επίσκεψη στην αρχαία εκκλησία των Αγίων Αποστόλων. Στο Μουσείο Μαστίχας είδαμε από κοντά αυτό που με κοπιώδη τρόπο προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε στα εργαστήρια Δεξιοτήτων. H Ελένη Παϊδούση μας μίλησε για το πώς από τον Σχίνο παράγεται το μοναδικό στον κόσμο προϊόν, η μαστίχα. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις χρήσεις με τις οποίες η μαστίχα σήμερα ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Η μουσειακή εμπειρία ολοκληρώθηκε με την αναφορά στις χρήσεις της αρωματικής ρητίνης αφήνοντας θετικές εντυπώσεις στα παιδιά.
Στα πλαίσια εφαρμογής των εργαστηρίων δεξιοτήτων , της θεματικής ενότητας " Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη" και της υποθεματικής της "Ανθρώπινα Δικαιώματα" τα παιδιά της Δ΄τάξης μαζί με τη δασκάλα τους Τσατσαρώνη Μαρία υλοποίησαν πρόγραμμα με κύριο στόχο τη γνωριμία με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ειδικότερα με τα δικαιώματα του παιδιού, την κατανόησή της σημασίας τους, την αναγνώριση της ύπαρξής στη ζωή και την εφαρμογή τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τα παιδιά των Ε1 και Ε2 τάξεων με τους δασκάλους τους Βελαλή Β. και Κουφοπαντελή Λ. υλοποίησαν το πρόγραμμα " Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες" . Η επιλογή του προγράμματος βασίστηκε στη συνειδητοποίηση του επείγοντος χαρακτήρα του προβλήματος που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις τόσο σε παγκόσμιο , όσο και σε εθνικό επίπεδο. Τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν σε θέματα αντιπλημμυρικής προστασίας, μέσα από τη μελέτη και την κατανόηση των πλημμυρικών φαινομένων, του ρόλου του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόκλησή τους και των τρόπων με τους οποίους μπορούμε να συμβάλλουμε στην πρόληψη , αντιμετώπιση και μετριασμό των συνεπειών τους σε σχέση με τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.
Στη 2η θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που έχει τίτλο «Φροντίζω το περιβάλλον» οι μαθητές της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με το νερό και κατανοήσαμε πως δεν πρέπει να το σπαταλάμε γιατί είναι πολύτιμο. Ξεκινήσαμε με παιχνίδια, όπως τις Παγωμένες Εικόνες, όπου αναπαραστήσαμε με το σώμα μας εικόνες με νερό και το Bingo, όπου εκφράσαμε τις εμπειρίες μας και τις γνώσεις μας για το νερό. Δημιουργήσαμε μικρά βιβλία με τίτλο «Το ταξίδι μιας σταγόνας» και τα εικονογραφήσαμε. Στην αίθουσα του Ολοήμερου παίξαμε το παιχνίδι “Power Walk” στο οποίο παριστάναμε κάποια παιδιά από διάφορες χώρες του κόσμου και καταλάβαμε ότι είμαστε τυχεροί, γιατί έχουμε το πολύτιμο νερό στη ζωή μας. Μάθαμε για το πολύπλοκο ταξίδι του νερού μέχρι τις βρύσες μας και κατασκευάσαμε μόμπιλε. Καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η πηγή της Κλειδούς για τον Βροντάδο, διαβάσαμε μύθους για τις Αγελούδες (νεράιδες του νερού) και γράψαμε με τη φαντασία μας δικές μας ιστορίες με αυτές. Ερευνήσαμε την κατάσταση στο Σχολείο μας σχετικά με την χρήση του νερού. Τέλος για να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους συμμαθητές μας ώστε να μην σπαταλούν το νερό, φτιάξαμε αφίσες με μηνύματα που τις κολλήσαμε στις βρύσες του Σχολείου μας. Με όλες αυτές τις δραστηριότητες κατανοήσαμε ότι το νερό είναι δώρο ζωής για τον πλανήτη μας. Μη σπαταλάτε το νερό για ένα καλύτερο αύριο!
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης
Το άκουσμα της νέας ενότητας ήχησε αρκετά βαρύ στα παιδικά μας αυτάκια! Παγκόσμια Τοπική και πολιτιστική κληρονομιά !! Χωρίς να το καταλάβουμε οδηγηθήκαμε σε ένα τόσο κοντινό και αγαπημένο χώρο :Το σχολείο μας ! Από τη στέκα στο τάμπλετ!!! Πολλές οι προκλήσεις και οι δράσεις ενδιαφέρουσες . Ανοίξαμε το σεντούκι της γιαγιάς και νιώσαμε την μυρωδιά του παρελθόντος . Στο τέλος μπήκαμε και στο δίλημμα : Το σχολείο του παππού, θα είναι και των παιδιών μας; Ακροβατήσαμε ανάμεσα στο συναίσθημα και την λογική . Νομίζουμε ότι άξιζε τον κόπο!!!Οι προτάσεις μας για την αξιοποίηση του υπάρχοντος κτηρίου πολλές!!!Υποσχόμαστε ότι θα προσπαθήσουμε και σαν υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες να τις στηρίξουμε !
Εργαστήρια δεξιοτήτων – Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά Γ2 τάξη
Τα παιδιά της τάξης μας ξεκινούν ένα περίπατο στον χώρο και «τον χρόνο» του σχολικού μας κτιρίου.Γνωρίζουν ότι έχει ηλικία πάνω από 100 χρόνια. Παρατηρούν τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική του, που δεσπόζει στο περιβάλλον, απέναντι από τον ναό του Αγίου Γεωργίου. Αντιλαμβάνονται τις ιδιαιτερότητες που έχει και σημειώνουν τις ελλείψεις του σε σύγκριση με ένα σύγχρονο σχολικό κτίριο.
Παράλληλα αναγνωρίζουν τη μεγάλη συναισθηματική αξία που έχει για τους γονείς και τους παππούδες τους, αφού οι περισσότεροι έχουν φοιτήσει σε αυτό.
Η επίσκεψη στο μουσείο που βρίσκεται στο ημιυπόγειο του σχολικού κτιρίου τα γεμίζει ενθουσιασμό και τους εξάπτει τη φαντασία.
Οι εικόνες που βλέπουν, σε συνδυασμό με τις αφηγήσεις των δικών τους για τη σχολική ζωή, τους δίνουν την ευκαιρία να σχηματίσουν τη δική τους γνώμη για τον ρόλο του κτιρίου στην εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Β’ τάξη του σχολείου μας ολοκλήρωσε το πρόγραμμα "Αγαπώ τη θάλασσα, την απολαμβάνω με ασφάλεια!"
Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια στη θάλασσα προκειμένου να υιοθετήσουν υπεύθυνες συμπεριφορές με γνώμονα την ατομική τους προστασία, αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Μια γεύση από τη δουλειά των παιδιών μπορείτε να πάρετε στο βίντεο που ακολουθεί, ενώ για περισσότερες πληροφορίες και υλικό μπορείτε να ανατρέξετε στην ηλεκτρονική μας τάξη. https://eclass11.sch.gr/courses/9510001227/
Η Α’ Δημοτικού του 1ου Δημοτικού Βροντάδου τον πρώτο μήνα του 2022 μόχθησε να κατανοήσει τον αγροτικό πολιτισμό των Μαστιχοχωρίων. Οι μαθήτριες & μαθητές ενός ναυτεργατικού συνοικισμού, του Βροντάδου, ιχνηλάτησαν τον άλλο πυλώνα αυτοπεποίθησης της Χίου, εξίσου κοσμοπολίτικο, αφού η μαστίχα ταξιδεύει πια ως πολύτιμο φάρμακο στα πέρατα της οικουμένης. Το ζητούμενο ήταν η περιδιάβαση και η κατάδυση των μαθητριών/των σε έναν πολιτισμό που είναι πολύ κοντά τους αλλά αντιμετωπίζεται με οριενταλιστικούς φακούς. Ειδικά όμως σήμερα, υπάρχει μια πλούσια επιχειρηματολογία που υποστηρίζει ότι σε αβέβαιους καιρούς κλιματικής αλλαγής και επιδημιών επείγει μια εννοιολογική αλλαγή (conceptual change) που θα εφοδιάσει τα παιδιά με νοερές αναπαραστάσεις για το ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα, την εννοιολόγηση της νησιωτικότητας ως χώρου οικονομικής πολυσθένειας, την υπεράσπιση της βιοποικιλότητας στη Χίο η οποία απειλείται από την επέλαση των διασυστηματικών ζιζανιοκτόνων. Αναμένεται τελικά, μετά την καλλιέργεια των σύνθετων δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες να είναι ενεργητικοί κτίστες της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητάς τους.
Διαβάστε περισσότερα: H κληρονομιά της μαστίχας, Εργαστήρια Δεξιοτήτων Τάξη Α΄
Στη διάρκεια των πέντε εργαστηρίων δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» η Δ΄ τάξη ασχοληθήκαμε με την υποθεματική : Υγεία - Οδική ασφάλεια. Ο τίτλος του προγράμματός μας ήταν: «Ασφαλώς … Κυκλοφορώ» κι ο στόχος του να συναισθανθούμε την αξία της ομαδικότητας και της συνεργασίας, να αναπτύξουμε την κυκλοφοριακή μας συνείδηση, να γνωρίσουμε τα είδη σήμανσης και τις κατηγορίες πινακίδων, να έρθουμε σε επαφή με θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας, αλλά και να αναπτύξουμε δεξιότητες του νου, της ζωής και της μάθησης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης
Στα πλαίσια του προγράμματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων η Γ2 τάξη ασχολήθηκε με το πρόγραμμα «Τα κόκκινα παπούτσια» που αφορά στη θεματική ενότητα Ζω καλύτερα, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αυτομέριμνα πρόληψη. Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος τα παιδιά κατάφεραν να αναγνωρίζουν τα μέλη του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των γεννητικών οργάνων, να αισθάνονται άνετα με το σώμα τους, να συζητούν για την οικογένεια και τις οικογενειακές σχέσεις, να ξεχωρίζουν το «σωστό» από το «μη σωστό» άγγιγμα, να γνωρίζουν ποια μυστικά κρατάμε και ποια όχι, να κατανοούν και να συναισθάνονται τους άλλους.Τα παιδιά του Γ2
Εμείς τα παιδιά της ΣΤ τάξης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων « ΕΥ ΖΗΝ» μέσα από video, φωτογραφίες, ζωγραφιές, παροιμίες, αινίγματα, παιχνίδι κάναμε ένα ταξίδι στο ανθρώπινο σώμα. «Σώμα μου αν σε γνωρίσω πιο πολύ θα σ αγαπήσω» Στο ταξίδι αυτό ήταν μαζί μας και η κυρία Ειρήνη Ματθαίου με όμορφες παροιμίες για το σώμα. Γνωρίσαμε τα «Όργανα που δεν παίζουν μουσική» Καταλάβαμε πως πρέπει να αγαπάμε το σώμα μας όπως είναι και να αποδεχόμαστε τους άλλους. «Δεν είμαι τέλειος ούτε κι εσύ μα θα βαδίΖΟΥΜΕ μαζί» Νιώσαμε πως ακόμα κι αν το σώμα πληγωθεί η ψυχή πρέπει να παραμείνει δυνατή «Κι αν πληγωθώ θα προσπαθώ». Καταλάβαμε πως «Προσέχω για να έχω». Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι η πρόληψη αλλά εξίσου σημαντικό είναι να καλλιεργήσουμε άμυνες απέναντι σε ό,τι μπορεί να μας βλάψει. ΦροντίΖΩ το σώμα μου, εξουσιάΖΩ το σώμα μου. Εμείς και μόνο εμείς βάζουμε τα όρια. Τέλος καταλάβαμε πόσο σπουδαία είναι μια αγκαλιά. Μπορεί να εκφράζει αγάπη, στοργή, χαρά, παρηγοριά, ενθουσιασμό, συμπόνια, συμπόρευση. Μια αγκαλιά είναι πάντα όμορφη και δεν πρέπει να είναι τίποτα άλλο. Ναι, ορίΖΩ το σώμα μου και την ψυχή μου! Ναι αγκαλιαΖΩ!
Στο τέλος αυτού του ταξιδιού φτιάξαμε ένα όμορφο χορευτικό. Χαρείτε το μαζί μας!
Διαβάστε περισσότερα: «Σώμα μου αν σε γνωρίσω πιο πολύ θα σ αγαπήσω»
Τα παιδιά της Α΄ τάξης μας καλούν να θυμηθούμε την πολύτιμη παρακαταθήκη που κληροδοτεί το Δημόσιο σχολείο: Εξίσου σπουδαία αποστολή με τον εγγραμματισμό, διδάσκει ο Αριστοτέλης, είναι και η επιδίωξη του “ευ ζην”. Το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που ισχύει από φέτος στοχεύει ακριβώς να στρέψει τον εκκολαπτόμενο πολίτη σε πράξεις οι οποίες θα είναι ενάρετες τόσο για το ατομικό του συμφέρον, όσο και για το συμφέρον των άλλων ανθρώπων. Μια κρίσιμη αρετή στις ανεπτυγμένες Ευρωπαϊκές Δημοκρατίες είναι η υπεύθυνη κυκλοφοριακή συμπεριφορά.
Διαβάστε περισσότερα: Ο Τάκης Σταματάκης στο δρόμο σταματά, τα σήματα κοιτά και περνά με σιγουριά
Στα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, η Ε’ τάξη του σχολείου μας με τους δασκάλους τον κ. Βελαλή Βασίλειο και κ. Κουφοπαντελή Λάμπρο και συνεργάτες τους δασκάλους των ειδικοτήτων της Ε’ τάξης, επεξεργάστηκαν τη θεματική ενότητα «Ζω Καλύτερα – Ευ ζην » κατά το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2021. Η υποθεματική ενότητα αφορούσε την ψυχική υγεία των παιδιών και ο τίτλος του προγράμματος ήταν « Ξύσε την πλάτη μου να ξύσω την δική σου». Στο τέλος των εργαστηρίων τα παιδιά κατάφεραν :
Διαβάστε περισσότερα: « Ξύσε την πλάτη μου να ξύσω την δική σου»
Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, www.sepchiou.gr
Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.