Ταυτότητα σχολείου
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου είναι ένα 8/θέσιο σχολείο το οποίο λειτουργεί σαν 9/θέσιο και μερικές φορές σαν 10/θέσιο. Φέτος, φοιτούν σ΄ αυτό 139 παιδιά και εργάζονται 24 εκπαιδευτικοί, ένα άτομο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό, μία καθαρίστρια και μία σχολική τροχονόμος. Συχνά, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν έχει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό λόγω της θεσμοθέτησης του αναπληρωτή εκπαιδευτικού. Επίσης, σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται με την αλλαγή κάθε χρόνο των προσώπων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο και ειδικά αυτών που επωμίζονται την παράλληλη στήριξη. Χωροθετημένο στο νότιο μέρος του Βροντάδου, δέχεται παιδιά από μια μεγάλη εδαφική περιοχή αλλά και από την «Κιβωτό του Αιγαίου». Διαθέτει παράδοση αποδοχής και συμπερίληψης στα πλαίσια της διαφορετικότητας όλων των παιδιών που φοιτούν σε αυτό. Γειτνιάζει με την πλατεία ΦΟΒ, το Φαφαλίειο Στάδιο και τον Καθεδρικό ναό του Αγίου Γεωργίου. Έτσι αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι ανωτέρω χώροι, άνετος χώρος για πάρκινγκ, αξιόλογες αθλητικές υποδομές που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής του σχολείου καθώς και εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο ναό για εκκλησιασμό.
Φιλοξενείται σε κτηριακές εγκαταστάσεις που αποτελούν ένα σύνολο από τρία συγκροτήματα . Το μεγαλύτερο συγκρότημα είναι ένα νεοκλασικό κτήριο που εγκαινιάστηκε το 1915 με έξι αίθουσες διδασκαλίας, δύο γραφεία δασκάλων και διευθυντή, ημιυπόγεια αίθουσα σχολικής βιβλιοθήκης, και ισόγειους χώρους για κυλικείο και αποθήκες. Το άλλο συγκρότημα είναι μια προσθήκη του 1977 με το ισόγειο της να εξυπηρετεί αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και το ολοήμερο τμήμα. Υπάρχουν ακόμη δύο αίθουσες διδασκαλίας προκάτ ,δύο προκάτ τουαλέτες μία εξ αυτών για άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και ανεξάρτητο κτίσμα με τουαλέτες για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Το σχολείο διαθέτει αύλειο χώρο περίπου δύο στρεμμάτων σε εννέα διαφορετικά επίπεδα με γήπεδο μπάσκετ, υπαίθριο θέατρο και σχολικό κήπο. Οι προαναφερόμενοι χώροι του προσδίδουν μία άνεση για να αναπτύξει τις δράσεις του, αλλά χρειάζονται επιμέλεια και συντήρηση την οποία παρόλες τις προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας (ενημέρωση, επικοινωνία, υπηρεσιακή αλληλογραφία), δεν τις απολαμβάνει από τους υπεύθυνους (Δήμο και Κράτος). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η διοίκηση του σχολείου να σπαταλά πολύτιμο χρόνο και ενέργεια στη συντήρηση και εύρυθμη κτηριακή λειτουργία του σχολείου σε σχέση με τα διδακτικά, παιδαγωγικά, κοινωνικά και άλλα καθήκοντά της.
Διαθέτει ικανοποιητικό τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να αντιμετωπίσει τις ψηφιακές προκλήσεις της εποχής μας και ειδικότερα αυτές που συνδέονται με τις ψηφιακές δεξιότητες μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών. Όμως, οι πιο εκπαιδευτικά έμπειροι εκπαιδευτικοί του σχολείου δυσκολεύονται στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και όμως προσπαθούν χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση και τεχνολογική υποστήριξη από τους υπεύθυνους φορείς. Επίσης ,σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη ευρυζωνικής σύνδεσης του σχολείου με αποτέλεσμα την προβληματική ψηφιακή του λειτουργία και την παροχή αξιόπιστης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα διαδικτύου σε σχέση με τον αριθμό των σταθμών εργασίας του σχολείου).
Το σχολείο έχει παραδοσιακά δημιουργικές και εποικοδομητικές σχέσεις με το Σύλλογο Γονέων και έχει πραγματοποιήσει από κοινού ποικίλες δράσεις.
Διαθέτει πλούσια εμπειρία από τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα και στοχεύει μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων να αξιοποιήσει αυτές τις εμπειρίες και να εισαγάγει στην εκπαιδευτική λειτουργία του νέες μεθόδους, τεχνικές και δεξιότητες κάνοντας τη σχολική καθημερινότητα ευχάριστη, δημιουργική και ελκυστική για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτό.
Παράλληλα, λόγω της δημοκρατικής του παράδοσης επιθυμεί πέρα από το θεσμό του Σχολικού Συμβουλίου, που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια ως πρωτοπόρο σχεδόν σε όλη την χώρα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να αναπτύξει περαιτέρω τις ισότιμες σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ισχυρές παραστάσεις και εμπειρίες διαθέτει το σχολείο από τη συμμετοχή του σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και προγράμματα Αγωγής υγείας. Στοχεύει για αυτό, να την αξιοποιήσει ώστε επικουρικά με την ανάπτυξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων να βελτιώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα συμμετέχοντας ενεργά στο πρόγραμμα ανακύκλωσης που θα υλοποιήσει ο Δήμος Χίου σε συνεργασία με τα σχολεία της περιοχής του.
Επίσης, στοχεύει να καλλιεργήσει περαιτέρω την εξωστρέφειά του, αναπτύσσοντας συνεργασίες με την τοπική κοινότητα και άλλους χρήσιμους φορείς, ενεργοποιώντας και αξιοποιώντας περαιτέρω το θεσμό του Σχολικού Συμβουλίου και τον Κανονισμό λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Τα τελευταία χρόνια λειτουργεί στο σχολείο ΤΥ (ΖΕΠ). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παρέχονται εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα σε αλλοδαπούς, παλλινοστούντες και από ευάλωτες ομάδες μαθητές/τριες και να διευκολύνεται η συμπερίληψη και η αποδοχή τους από την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Στοχεύουμε στην αξιοποίηση του εκπαιδευτικού της ΤΥ (ΖΕΠ) και μέσα από τις δραστηριότητες των Ε. Δ. Και ειδικότερα στον άξονα (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη) ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η προσφορά του σχολείου στον τομέα αυτό.
Σχεδίαση, ενημέρωση ιστότοπου : Παντελίδης Γεώργιος.
Αναβάθμιση έκδοσης: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, www.sepchiou.gr
Copyright © 2011 1ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγ. Γεωργίου. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.