Δράσεις προετοιμασίας των παιδιών για το Σχολικό Συμβούλιο

Πραγματοποιήθηκε με τη λέξη «Δικαιώματα» ιδεοθύελλα. Ακολούθησε  συζήτηση που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η στέρηση των δικαιωμάτων οδηγεί στην διεκδίκηση. Αναφέρθηκαν διάφοροι τρόποι διεκδίκησης, ανάμεσα σ’ αυτούς και την Αντιπροσώπευση. Στο χώρο του σχολείου ένας τρόπος Αντιπροσώπευσης είναι και το Σχολικό Συμβούλιο.

Για να καταγράψουν τα παιδιά τα προβλήματα του σχολείου τους και να επιδιώξουν την επίλυσή τους με ανέξοδο τρόπο, χωρίστηκαν σε ομάδες και κινήθηκαν σ’ όλους τους χώρους του σχολείου.

Για να αντιληφθούν τη σημαίνει «καλό» Σχολικό Συμβούλιο τα παιδιά υλοποίησαν δραστηριότητες στην τάξη με παιγνιώδη μορφή όπως αυτή με τη γωνιά του ΝΑΙ του ΟΧΙ και του ΙΣΩΣ. Η δραστηριότητα είχε στόχο να εντοπίσουν τα παιδιά ποια θέματα πρέπει να απασχολεί το Σχολικό Συμβούλιο, τι εννοούμε όταν λέμε «Καλό» Σχολικό Συμβούλιο και με τη κριτήρια πρέπει να ψηφίζουμε τους αντιπροσώπους μας.

Τα παιδιά μετά κατέγραψαν τον δικό τους προσωπικό «λόγο» και διεκδίκησαν την ψήφο των συμμαθητών τους. Επίσης τον ανακοίνωσαν μπροστά σε όλους. Η διαδικασία αυτή φωτογραφήθηκε και βιντεοσκοπήθηκε από τα ίδια τα παιδιά. Άλλα παιδιά επέλεξαν τη δημιουργία μιας αφίσας για να προσελκύσουν του ψηφοφόρους τους.

Ακολούθησε η καταγραφή των υποψηφίων και ο ορισμός της 3 Δεκεμβρίου ως ημέρας ψηφοφορίας για την ανάδειξη των μελών του Σχολικού Συμβουλίου. Κατασκευάστηκαν μάλιστα αφίσες με συνθήματα που αναρτήθηκαν στον Πίνακα Ανακοινώσεων του σχολείου, για να ενημερωθεί όλη η σχολική κοινότητα. Πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές σε κάθε τάξη και ακολούθησε συνέντευξη με τους εκλεγέντες, έγινε καταγραφή των συναισθημάτων  τους.