H κληρονομιά της μαστίχας, Εργαστήρια Δεξιοτήτων Τάξη Α΄

 Η Α’ Δημοτικού του 1ου Δημοτικού Βροντάδου τον πρώτο μήνα του 2022 μόχθησε να κατανοήσει τον αγροτικό πολιτισμό των Μαστιχοχωρίων.  Οι μαθήτριες & μαθητές  ενός ναυτεργατικού συνοικισμού, του Βροντάδου, ιχνηλάτησαν τον άλλο πυλώνα αυτοπεποίθησης της Χίου, εξίσου κοσμοπολίτικο, αφού η μαστίχα ταξιδεύει πια ως πολύτιμο φάρμακο στα πέρατα της οικουμένης. Το ζητούμενο ήταν η περιδιάβαση και η κατάδυση των μαθητριών/των σε έναν πολιτισμό που είναι πολύ κοντά τους αλλά αντιμετωπίζεται με οριενταλιστικούς φακούς. Ειδικά όμως σήμερα, υπάρχει μια πλούσια επιχειρηματολογία που υποστηρίζει ότι σε αβέβαιους καιρούς κλιματικής αλλαγής και επιδημιών επείγει μια εννοιολογική αλλαγή (conceptual change) που θα εφοδιάσει τα παιδιά με νοερές αναπαραστάσεις για το ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα, την εννοιολόγηση της νησιωτικότητας ως χώρου οικονομικής πολυσθένειας, την υπεράσπιση της βιοποικιλότητας στη Χίο η οποία απειλείται από την επέλαση των διασυστηματικών ζιζανιοκτόνων. Αναμένεται τελικά, μετά την καλλιέργεια των σύνθετων δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες να είναι ενεργητικοί κτίστες της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητάς τους.

Παρούσες στις δαιδαλώδεις εξερευνήσεις των μικρών παιδιών , μέντορες της προσπάθειας εμβάπτισης  (“immersion”-όπως λένε οι κοινωνικοί ανθρωπολόγοι) ήταν η Βρονταδούσενα δασκάλα της τάξης Άρτεμις Πίττα που είναι υπεύθυνη  για το παρακάτω κείμενο/σενάριο που αναρτήθηκε στο youtube και η καθηγήτρια Θεατρικής Αγωγής Μαρία Τζήκα που συνέβαλε στην θεατρική δραματοποίηση σκηνών του αγροτικού βίου στη Νότια Χίο.