Δραστηριότητες - Αρμοδιότητες Σχολικού Συμβουλίου

Παιχνίδι για την αρχή

 

Υλικά

 

3 πράσινες μπάλες

3 κόκκινες

Μπάλες άλλου χρώματος

 

Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο. Δίνεις μία πράσινη μπάλα που πρέπει να περνάει από όλους τους μαθητές δεξιόστροφα. Όταν γίνει συνήθεια αυτό, προσθέτουμε κι άλλη μία πράσινη μπάλα και αργότερα μία ακόμα. Αργότερα όταν όλοι έχουν συνηθίσει, προσθέτουμε μία κόκκινη μπάλα, που πρέπει να κινηθεί στον κύκλο αντίστροφα από την πράσινη. Στη συνέχεια προσθέτουμε κι άλλη κόκκινη και στο τέλος την τελευταία κόκκινη μπάλα. Όταν αυτό μπορεί να λειτουργήσει με τρεις πράσινες και τρεις κόκκινες μπάλες και ίσως ακόμα περισσότερες, τότε συζητάμε τι συνέβη.

(Συγκέντρωση, συνεργασία, προσήλωση στους κανόνες = Επιθυμητό αποτέλεσμα)

 

 

 

Όρια και δυνατότητες

 

 

Ορίζουμε τρεις θέσεις στην τάξη που θα πηγαίνουν οι μαθητές για το ναι, το όχι και το ίσως. Κάνουμε ερωτήσεις στους μαθητές και ανάλογα με την απάντηση κινούνται στην αντίστοιχη θέση. Στο τέλος αφού ο καθένας εξηγήσει την απάντηση του, μπορεί να αλλάξει θέση ακούγοντας την άποψη του άλλου.

 

Παραδείγματα ερωτήσεων

 

  1. Πρέπει να συμβούλιο να μαζεύει λεφτά για σχολικό εξοπλισμό;
  2. Πρέπει να είναι διασκεδαστικό το συμβούλιο;
  3. Πρέπει να συμβούλιο να κάνει όλες τις ομαδικές εργασίες των μαθητών;
  4. Πρέπει η κάθε τάξη να έχει συμβούλιο;
  5. Είναι σημαντικό για το συμβούλιο να συζητάει για τις τουαλέτες;
  6. Πρέπει το συμβούλιο να έχει δικά του χρήματα;
  7. Πρέπει να έχουν λόγο οι μαθητές για το τι συμβαίνει στα μαθήματα;
  8. Πρέπει ο διευθυντής να προεδρεύει στις συναντήσεις του συμβουλίου;
  9. Πρέπει οι αποφάσεις του συμβουλίου να ανακοινώνονται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου;
  10. Πρέπει μόνο υπεύθυνα άτομα να παίρνουν μέρος στο συμβούλιο;
  11. Πρέπει αυτοί που ενοχλούν να αποβάλλονται από το συμβούλιο;
  12. Πρέπει να υπάρχει ένα αγόρι κι ένα κορίτσι από κάθε τάξη στο συμβούλιο;
  13. Είναι κύριος σκοπός του συμβουλίου να βελτιωθεί το σχολείο;
  14. Είναι κύριος ρόλος του συμβουλίου να εκπροσωπεί όλους τους μαθητές;

 

Ποιος αποφασίζει;

 

  • Κόβουμε τις ακόλουθες κάρτες ( 1 σετ για κάθε ομάδα)
  • Μοιράζουμε τους μαθητές σε μικρές ομάδες.
  • Οι ομάδες χωρίζουν τις κάρτες σε κατηγορίες.
  • Ρωτάμε την κάθε ομάδα να χωρίσει τις κάρτες.
  • Όπως είναι τώρα η κατάσταση
  • Όπως νομίζουν ότι θα έπρεπε να είναι
  • Πως νομίζουν ότι θέλουν να είναι

Συγκρίνουν μεταξύ τους και συζητούν οι ομάδες

 

Κατηγορίες καρτών

 

Οι μαθητές αποφασίζουν

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι αποφασίζουν μαζί

Οι δάσκαλοι αποφασίζουν αλλά οι μαθητές μπορεί να προτείνουν

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να μιλούν για αυτό

 

 

 

Θέματα

 

 

  1. Τοποθέτηση νέου προσωπικού
  2. Συνεδριάσεις
  3. Εκφοβισμός
  4. Κώδικας Συμπεριφοράς
  5. Διακόσμηση κοινόχρηστων χώρων
  6. Πειθαρχία
  7. Πάρτυ
  8. Συζήτηση ατομικά με μαθητές
  9. Συζήτηση ατομικά με δασκάλους
  10. Φιλανθρωπικές ενέργειες
  11. Εκλογές
  12. Ντύσιμο
  13. Μαθήματα
  14. Διαλείμματα με βροχή
  15. Σκουπίδια
  16. Αυλή
  17. Τιμωρίες
  18. Συστήματα ανταμοιβών
  19. Χρήματα συμβουλίου
  20. Εκδρομές
  21. Φαγητό στο σχολείο
  22. Σχέδιο ανάπτυξης του σχολείου
  23. Πως ερχόμαστε στο σχολείο
  24. Βιβλιοθήκη
  25. Βοηθώντας τους καινούργιους μαθητές
  26. Οικολογικά θέματα
  27. Κτίριο
  28. Κανόνες του σχολείου

 

 

Σκοπός του συμβουλίου

 

 

  • Καλύτεροι πολίτες
  • Καλύτερη οργάνωση
  • Καλύτερη μάθηση
  • Προσωπική βελτίωση
  •  

 

Γενική συζήτηση για την πολιτική, τις εκλογές , τα κόμματα

 

  • Ποιος μας αντιπροσωπεύει;
  • Ποιο εκλογικό σύστημα χρησιμοποιείται;
  • Είναι μυστική η ψηφοφορία;
  • Πως μαθαίνονται οι υποψήφιοι;
  • Επιτρέπεται η διαφήμιση;
  • Ποιος διεξαγάγει τις εκλογές;
  •  

 

 

Σημαντικά έγγραφα

 

Η πολιτική του σχολείου για τη συμμετοχή των μαθητών

Σύσταση του συμβουλίου

 

Για να διαμορφωθεί η πολιτική του σχολείου θέτουμε ερωτήματα:

 

  1. Σε τι είδους αποφάσεις θα πρέπει να εμπλέκονται οι μαθητές και μέχρι σε ποιο βαθμό;
  2. Γιατί θέλει το σχολείο να εμπλέξει τους μαθητές στη λήψη των αποφάσεων;
  3. Ποιος μπορεί να μας βοηθήσει σ’ αυτό; Νομοθεσία;
  4. Ποιος είναι το επόμενο βήμα; (Προθεσμίες)
  5. Ποιος θα γράψει το σχέδιο; Κάθε πότε θα ανανεώνεται; Ποιος θα το ανανεώνει;
  6. Θα συνεργάζεται το συμβούλιο με άλλες ομάδες αποφάσεων του σχολείου; ( εκπαιδευτικοί, γονείς)
  7. Τι υποστήριξη θα έχει το συμβούλιο από το σχολείο;

 

Για τη σύσταση του συμβουλίου

 

  1. Τι θα κάνει πάντα το συμβούλιο;
  2. Τι δεν θα κάνει ποτέ;
  3. Τι αναμένεται από όσους εμπλέκονται στο συμβούλιο;
  4. Πώς θα ελέγχεται η σύστασή του;
  5. Πώς θα αλλάζει;
  6. Πότε θα συνεδριάζει;
  7. Με ποιους θα συνεργάζεται;

 

Συμβουλές για καλές συνεδριάσεις

 

  • Όλοι πρέπει να αισθάνονται ότι έχουν λόγο για σημαντικά θέματα
  • Όλοι φεύγοντας πρέπει να ξέρουν τι θα κάνουν και πότε.
  • Πρέπει να είναι σύντομες.
  • Καλή προετοιμασία
  • Κανόνες
  • Δομή Συνεδριάσεων

 

 

 

Σχέδιο προετοιμασίας                                      

 

 1η εβδομάδα : Συνεδρίαση του Συμβουλίου 

 

 2η εβδομάδα: Ενημέρωση στις τάξεις προκύπτουν θέματα  Συζήτηση με το γραμματέα και τον Πρόεδρο Ημερήσια διάταξη 

 

 3η εβδομάδα : Οι τάξεις συζητούν τι νιώθουν για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης