Προετοιμάζοντας τις εκλογές ενός σχολικού συμβουλίου

Σκοπός

Για να μπορούν όλοι να έχουν ενεργό ρόλο σε μια αντιπροσώπευση, πρέπει ο κάθε μαθητής να καταλάβει:

  1. Τι εννοούμε καλό συμβούλιο
  2. Τι σημαίνει καλό μέλος του συμβουλίου
  3. Γιατί πρέπει να συμμετέχει
  4. Γιατί δεν χρειάζεται να ψηφίζει τους φίλους του

Ο σκοπός είναι όλοι να καταλάβουν ότι μπορούν να είναι στο συμβούλιο αν είναι προετοιμασμένοι να αναλάβουν την ευθύνη. Ένα καλό σχολικό συμβούλιο έχει πολύπλευρη αντιπροσώπευση που εκλέγεται δημοκρατικά από τους συμμαθητές τους.

Διαδικασία

Προώθηση  (1η εβδομάδα) .

Ξεκίνημα:  Συνάντηση με την εμπειρία του προηγουμένου συμβουλίου. Αφίσες σ΄ όλο το σχολείο.

Μαθαίνοντας στην τάξη.

Τι κάνει το συμβούλιο ή τι θα μπορούσε να κάνει. Γιατί πρέπει να συμμετέχεις. Γιατί δε χρειάζεται να ψηφίσεις τους φίλους σου.

Καμπάνια (2η εβδομάδα).

Υποψηφιότητες: Συγγραφή μιας τελικής διακήρυξης. Αποδοχή υποψηφιοτήτων.

Κάνοντας καμπάνια: βγάζοντας λόγους και απαντώντας ερωτήσεις δημιουργώντας αφίσες , ιστοσελίδες και βίντεο.

Ψηφοφορία (3η εβδομάδα).

Ψηφίζοντας: Μεγάλο γεγονός με κάλπες. Όλο το σχολείο ψηφίζει την ίδια μέρα.

Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα: Την ίδια μέρα (αν γίνεται) Ορίζουμε ποιοι μετρούν τις ψήφους.

 

Αξιολόγηση

 

Υποψήφιοι: Είχατε μεγάλη ποικιλία υποψηφίων; Αισθάνθηκαν καλά προετοιμασμένοι και τους δόθηκε  αρκετός χρόνος για να προωθήσουν τους εαυτούς τους; Συζητάμε με αυτούς που δεν έβαλαν υποψηφιότητα, τι θα τους βοηθούσε για να θελήσουν να βάλουν την επόμενη φορά;

 

Ψηφοφόροι: Πως τους φάνηκε, είχαν αρκετή ενημέρωση για να διαμορφώσουν την άποψή τους;

 

Δράση -1: Τι είναι το σχολικό συμβούλιο

Σκοπός

  1. Το συμβούλιο είναι ο τρόπος για να συμμετέχουν σε ότι γίνεται στο σχολείο.
  2. Ο ρόλος του συμβουλίου είναι να μαζέψει ιδέες από όλο το σχολείο.
  3. Ο ρόλος του συμβουλίου είναι να εμπλέξει ολόκληρο το σχολείο να κάνει το σχολείο καλύτερο.

 

Μέθοδος
 

  1. Χωρίζω την τάξη σε ζευγάρια
  2. Δίνω σε κάθε ζευγάρι ένα χαρτί Α3
  3. Εξηγώ ότι κάθε ζευγάρι πρέπει να βρει και να γράψει τουλάχιστον 2 τρόπους για να βελτιώσει το σχολείο χωρίς να ξοδευτούν χρήματα.
  4. Πάω με την τάξη μια βόλτα στο σχολείο και σταματώ για να συζητήσω :

                                           i.      Τι συμβαίνει εδώ;

                                            ii.      Ποιος χρησιμοποιεί αυτό το μέρος;

  1. Επιστρέφω στην τάξη και όλοι ανταλλάσσουν τις ιδέες τους.
  2. Ρωτάω:

                         i.      Ποιού οι ιδέες βελτιώθηκαν αφού τις συζήτησαν;

                         ii.      Ποιος ενθουσιάστηκε με κάτι που είπε κάποιος και ο ίδιος δεν το είχε σκεφτεί;

                         iii.      Ποιος θα ήθελε πραγματικά να γίνει η ιδέα του πραγματικότητα;

 

  1. Εξηγώ ότι ο ρόλος του συμβουλίου είναι να κοιτάξει όλα τα πράγματα που έχουν γραφτεί και να μαζέψουν ιδέες από όλους για το πώς μπορούν να βελτιώσουν τα πράγματα μαζί.

 

Δράση – 2 : Τι είναι μέλος του συμβουλίου

 

Σκοπός

 

Για τους μαθητές :

  • Να καταλάβουν ότι οποιοσδήποτε μπορεί να μπει στο συμβούλιο ( αν βρουν ανθρώπους να τους ψηφίσουν)
  • Τι είδους πράγματα μπορεί ή δεν μπορεί να κάνει το συμβούλιο.
  • Γιατί μπορούν να διαλέξουν ποιον θα ψηφίσουν


Για τους υποψηφίους:

  • Τι θα τους έκανε καλά μέλη του συμβουλίου
  • Εάν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα

 

Μέθοδος

 

  1. Εξηγώ το ρόλο του συμβουλίου

·       Να βρει τις ιδέες και γνώμες όλων στην τάξη, να τις καταγράψει και να τις πάει στη συνάντηση του συμβουλίου.

·       Στη συνάντηση του συμβουλίου πρέπει να συζητήσουν τις ιδέες και να αποφασίζουν ποιες μπορούν να πραγματοποιήσουν.

·     Μετά πρέπει να λένε στην τάξη τι συζητήθηκε και να πείσει την τάξη να βοηθήσει.

  1. Μοιράζω την τάξη σε ζευγάρια.

  2. Δίνω σε κάθε ζευγάρι Α3 χαρτί.
  3. Ζητάω από κάθε ζευγάρι να ζωγραφίσει έναν εξωγήινο από τον πλανήτη «Alpha» . Όλοι οι εξωγήινοι στον πλανήτη έχουν εξελιχθεί να είναι τέλεια μέλη συμβουλίου και τώρα πρέπει να σκεφτούν.

                                                              i.      Πώς θα ήταν

                                                            ii.      Τι χαρακτήρες θα είχαν

                                                          iii.      Τι εξοπλισμό θα είχαν

                                                          iv.      Τι θα έκαναν

  1. Όταν τελειώσουν το κάθε ζευγάρι παρουσιάζει τον εξωγήινο στην τάξη.
  2. Συζήτηση:
      i.      Στο δικό μας κόσμο, ποια πράγματα θα ήταν καλό να έχει ένα μέλος του συμβουλίου;
    ii.      Μαζί με τα θετικά βρίσκουν και αυτά που δεν θα μπορούσαν να κάνουν.
    iii.      Ίσως υπάρχουν πράγματα  που δεν έχουν νόημα στις εκλογές.
  1. Εξηγώ ότι αφού θέλουμε το δικό μας αντιπρόσωπο και όχι από τον πλανήτη «Alpha», πρέπει  να ξεχωρίσουμε ποιος θα είναι ο τέλειος αντιπρόσωπος για την τάξη μας.
  2. Δίνω τη διακήρυξη και ζητώ όλους να την συμπληρώσουν μόνοι τους.
  3. Όταν τελειώσουν τις ανταλλάσουν μεταξύ τους.
  4. Ενθαρρύνω όλους να θέσουν υποψηφιότητα.
  5. Δίνω χρόνο να το σκεφτούν και μετά ζητάω να βάλουν υποψηφιότητα.

 

Γράφοντας τη διακήρυξη

Η διακήρυξη λέει γιατί θα είσαι καλός

  • Λέει στους ανθρώπους πως είσαι και γιατί πρέπει να σε ψηφίσουν.
  • Δίνω μάλιστα υποσχέσεις για το τι θα κάνω αν με ψηφίσουν.

 

Για σένα

Σκέψου πως θα ήταν ένας καλός αντιπρόσωπος.

Τι ικανότητες θα είχε; Γράψε αυτές που έχεις εσύ. Σε τι είσαι ιδιαίτερα καλός και αυτό θα βοηθούσε το έργο σου.

Θα ήμουν καλός αντιπρόσωπος επειδή είμαι :

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

Τι θα έκανες;

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

Τι νομίζεις ότι κάνει το σχολείο καλύτερο; Τι θα μπορούσες να κάνεις που θα άρεσε στους ανθρώπους; Σκέψου πράγματα ρεαλιστικά, που μπορείς να κάνεις μόνος σου και όχι ζητώντας από άλλους να κάνουν.

Αν με επιλέξετε, εγώ υπόσχομαι να :

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

Βιβλιογραφία: Ιστότοπος:  http://involver.org.uk/ Οκτώβριος 2014

Μετάφραση από τα Αγγλικά: Μπαχά Αντωνία